شمار جان باختگان حوادث جوی ایران به ۴۴ نفر رسید | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 13:01

شمار جان باختگان حوادث جوی ایران به ۴۴ نفر رسید

شماره: 7195
Aa Aa

۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شده‌؛ ۵۰ درصد خسارت‌های وارد شده مربوط به کشاورزی استان گلستان است.

احتمال وقوع دوباره سیل در ایران؛
شمار جان باختگان حوادث جوی ایران به ۴۴ نفر رسید

حمیدرضا خانکه، قائم مقام سازمان اورژانس ایران گفت که شمار جان‌باختگان حوادث جوی روزهای اخیر ایران به ۴۴ نفر رسیده است.

به گزارش اسپادانا خبر، خانکه گفت: «۲۱ نفر در استان فارس، ۷ نفر در گلستان، ۵ نفر در مازندران، ۳ نفر در خراسان شمالی، ۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد، یک نفر در کرمانشاه، یک نفر در خوزستان، دو نفر در لرستان، یک نفر در همدان و یک نفر سمنان فوت شده‌اند.»

سحر تاج‌بخش، رئیس سازمان هواشناسی ایران از احتمال وقوع سیل در روزهای آینده خبر داد. تاج بخش گفته به دلیل بارش‌های اخیر و کاهش شرایط نفوذپذیری زمین و ادامه بارندگی‌ها، امکان جاری شدن سیلاب در برخی از مناطق همچنان وجود دارد.

تاج‌بخش از ادامه بارش باران در روزهای آینده در شماری از استان‌ها خبر داد و گفت میزان بارندگی بیش از حد معمول خواهد بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران و کاهش مخاطرات وزارت جهاد کشاورزی نیز می گوید ۲ هزار و ۴۱۷ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی وارد شده‌است.

محمد موسوی گفته:۵۰ درصد خسارت‌های وارد شده مربوط به بخش کشاورزی استان گلستان، ۲۳ درصد مازندران، ۱۶ درصد خوزستان، ۶ درصد چهارمحال بختیاری، ۲ درصد فارس و ۳ درصد دیگر استان‌ها است.

وی اظهار داشت: «۵۰ درصد از خسارت‌های وارد شده مربوط به زیربخش زراعت، ۲۳ درصد باغبانی، ۱۰ درصد دام، طیور و آبزیان و ۱۷ درصد آب، خاک، امور زیربنایی، تأسیسات و شبکه‌های انتقال آب می‌شود.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان