شکایت مجلس از ظریف، آخوندی و کلانتری به دستگاه قضا ارسال شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 12:08

شکایت مجلس از ظریف، آخوندی و کلانتری به دستگاه قضا ارسال شد

شماره: 12512
Aa Aa

محمودوند گفته مدل صحبت‌ وزیر امور خارجه ایران در شان نظام جمهوری اسلامی نیست؛ انگار ۴ تا بچه دانش‌آموز هستند که با هم لج کرده اند.

با اعلام عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس؛
شکایت مجلس از ظریف، آخوندی و کلانتری به دستگاه قضا ارسال شد

مرتضی محمودوند، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که اعتراضات به صحبت‌های ظریف، کلانتری در مورد امام (ره) و شکایت از آخوندی در خصوص عملکرد در قامت وزیر سابق راه و شهرسازی به کجا رسیده است اظهار داشت:

عده‌ای از نمایندگان این امضاءها را جمع کردند و نتیجه آن را به دستگاه قضایی دادند که پیگیری کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی افزود:

اصل موضوع این است که یک مقام رسمی آن هم در جایگاه وزارت خارجه در شرایطی که بهره‌برداری فقط به نفع دشمن است بگوید گِرا دادند. این از آن دست کارهایی است که متاسفانه با نگرش و سطح تفکر خیلی پایین صورت می‌گیرد. متاسفانه در دولت قبلی هم از این موارد وجود داشته و بسیاری از سیاستمداران، سرویس‌های امنیتی و روسای نهادهای اطلاعاتی روی موضوع ربایش رئیس‌جمهور در عراق مورد هجمه وسیع طنز قرار گرفتند. این صحبت آقای ظریف هم از آن دست حرف‌ها است که گرا دادند انگار ۴ تا بچه دانش‌آموز هستند که با هم لج کرده اند. اصلاً این مدل صحبت‌ها در شان نظام جمهوری اسلامی نیست کما اینکه من را یاد رئیس‌جمهوری انداخت که در عراق گفت آمریکایی‌ها می‌خواستند من را بدزدند و این دست صحبت کردن‌ها کار ناشایستی است. گاهی مسئولان ما بدون اینکه فکر کنند یک مطلبی را بر زبان جاری می‌کنند علیرغم اینکه آقای ظریف واقعاً در حوزه دیپلماسی فرد کاردان و کارشناسی است قطعاً‌ نباید این حرف را می‌زد، جا دارد از او گِله کنم اگر واقعاً‌ موضوعی است باید ما را در جریان می‌گذاشتید البته که من اعتقاد دارم اصلاً امکان ندارد چون اصلاً‌ دسترسی نبوده و فقط شما آن هم با مجوز امنیتی اجازه داشتید با نفراتی در کشور آمریکا ارتباط داشته باشید که خودتان هم متاسفانه آمدید گفتید که نباید می‌گفتید. اگر بین مسئولان جمهوری اسلامی کسی ارتباط دارد و گزارش به خارج داده، ما هم به عنوان نمایندگان ملت باید بدانیم. حداقل بیایید توضیح بدهید که موضوع آن چه بوده و این فرد که بوده است؟ این حرف واقعاً‌ بچگانه است آن هم که ما در شرایط حساس و سرنوشت‌ساز برای کشور و ملت هستیم، بحث برجام و آمدن بایدن، بحث رفتن ترامپ، این موضوعات را با چه هدفی این گفته است؟ یعنی این صحبت کدام مشکل جمهوری اسلامی را حل خواهد کرد؟

وی خاطرنشان کرد: هر سه موضوعی شکایتی که مطرح شد به قوه قضاییه ارسال شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان