طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در ایران تصویب شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 4:39

طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در ایران تصویب شد

شماره: 14255
Aa Aa

این طرح در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی و بدون ارجاع به صحن علنی به شورای نگهبان ارسال و در صورت تائید به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

با ۱۲۱ رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛
طرح صیانت از کاربران فضای مجازی در ایران تصویب شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۲۱ رای موافق به اصل ۸۵ شدن طرح صیانت از کاربران فضای مجازی رای مثبت دادند.

به گزارش اسپادانا خبر، مجلس شورای اسلامی بعد از غیر علنی کردن صحن برای بررسی بیشتر طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی از حالت غیر علنی خارج و ادامه بررسی این طرح را به صورت علنی دنبال کرد.

این طرح برای تصویب به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شده است.

براساس اصل ۸۵ قانون اساسی طرح مذکور در کمیسیون فرهنگی بررسی شده و بدون ارجاع به صحن علنی مجلس به شورای نگهبان ارسال و در صورت تائید به صورت آزمایشی اجرا خواهد شد.

روح‌الله مومن‌نسب از حامیان و تدوین‌کنندگان این طرح در گفت‌وگو با همشهری گفته است:

ما جایگزین‌های بسیار مناسب داخلی برای سرویس‌های خارجی (اینستاگرام، واتساپ، تلگرام، سرویس‌های گوگل و...) داریم و به‌عنوان مثال از روبینو به‌عنوان جایگزین اینستاگرام نام می‌برد. ما کار خود را به‌صورت مردمی و آتش به اختیار پیش برده‌ایم و از زمانی که فعالیت خود را شروع کرده‌ایم هیچ کمک مادی از هیچ نهادی دریافت نکرده‌ایم و خود من هم یک ریال، حتی بابت هزینه ایاب‌وذهاب حضور در جلسات تدوین طرح دریافت نکرده‌ام.

او گفته که «باید به کسب‌وکارهایی که در اینستاگرام فعال هستند فرصت انتقال داد و مزیت‌ها و امکاناتی ایجاد کرد که خسارت آنها جبران شود.»

مومن‌نسب با اشاره به اینکه اینستاگرام مانع نصب این اپلیکیشن روی گوشی‌های ایرانی نشده گفته است:

«اینستاگرام برای سرویس‌دهی به ایرانی‌ها از دولت آمریکا مجوز گرفته است. واتساپ نه‌تنها ما را تحریم نکرده بلکه یارانه هم می‌دهد چراکه از اروپایی‌ها سالی یک دلار می‌گیرد اما از ایرانی‌ها نمی‌گیرد. از آنجا که اینستاگرام از حضور ایرانی‌ها سود می‌برد دلیلی برای دریافت مجوز نمی‌بیند اما اگر کاربران ایرانی‌ از دست بروند، حتما احتمال دارد که برای دریافت مجوز اقدام کند.»

او می‌گوید: « گوگل در ایران وکیل ایرانی دارد.»

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان