ظریف، ابراهیم رئیسی را سیاستمداری با تدبیر خواند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 28 ارديبهشت 1403 - 9:36

ظریف، ابراهیم رئیسی را سیاستمداری با تدبیر خواند

شماره: 13799
Aa Aa

وزیر خارجه ایران با بیان این که مذاکرات برجام در جریان است گفته احتمال خوبی وجود دارد تا قبل از پایان دوران تصدی دولت روحانی توافق حاصل شود.

همه باید از رئیسی حمایت و با او کار کنند؛
ظریف، ابراهیم رئیسی را سیاستمداری با تدبیر خواند

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با اعلام این که مذاکرات برجام در جریان است گفت:

احتمال خوبی وجود دارد تا قبل از پایان دوران تصدی دولت حسن روحانی توافق حاصل شود. ما اواسط آگوست کنار می‌رویم و فکر می‌کنم به احتمال زیاد خیلی قبل از این تاریخ بتوانیم به توافق برسیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او در یک مصاحبه در حاشیه مجمع دیپلماسی آنتالیا گفت:

 آقای رئیسی اکنون رئیس جمهوری منتخب است و همه باید از ایشان حمایت و با او کار کنند. آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوی منتخب سیاستمداری با تدبیر است و ایشان کشور را به شکل خوبی اداره خواهد کرد. امروز حمایت از رئیسی وظیفه همه است و قطعا کارها باید با ایشان هماهنگ شود.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره مشارکت پایین‌تر از ۵۰ درصد در انتخابات با بیان این که مشروعیت حکومت بر پایه کارآمدی و فرایندهای مبتنی بر قانون اساسی است گفت:

فرایندهای قانون اساسی سرجای خود اما نارضایتی مردم یک مشکل است. ما باید مراقب باشیم و به شیوه ای معتدلانه به این موضوع نگاه کنیم و بدون اینکه یکدیگر را مورد اتهام قرار دهیم بررسی کنیم که چرا مردم به میزانی که توقع داریم مشارکت نمی کنند.

او ادامه داد:

بخشی از آن به خاطر دعواهای داخلی در ٨ سال گذشته است. بخشی از آن نیز به خاطر این است که برخی افراد دستاوردهای ما در برجام را به عنوان یک شکست ملی تصویر می کنند و این منجر به نارضایتی مردم خواهد شد البته نشان دهنده این است که یک گفتگوی زنده و جدی سیاسی در ایران داریم که متأسفانه در بیشتر کشورهای منطقه به هیچ وجه وجود ندارد پس ما از جهت داشتن گفتگوی زنده و جدی سیاسی، بسیار جلوتر از اغلب کشورهای منطقه هستیم.

او گفت:

من امیدوارم که این گفتگو در دوره ریاست جمهوری آقای رئیسی نیز ادامه پیدا کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان