علم الهدی از زنان ولنگار خواهش کرد با حجاب شوند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 10:09

علم الهدی از زنان ولنگار خواهش کرد با حجاب شوند

شماره: 8072
Aa Aa

خطیب جمعه مشهد می گوید: دشمن روی بی‌حجابی زن‌های ما حساب کرده است؛ اگر اهل منطق نیستید به عشق فاطمه(س) باحجاب شوید.

آیا این دولت‌ها نباید جوابگو باشند؛
علم الهدی از زنان ولنگار خواهش کرد با حجاب شوند

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، سیداحمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز مشهد ضمن تبریک فرارسیدن میلاد امام هشتم (ع) گفت: امیدوار هستم بخاطر این ایام پرفضیلت از رأفت خاصه امام هشتم (ع) بهره‌مند شویم. 

وی ادامه داد: یکی از خصوصیات سیره امام هشتم(ع) و به تعبیر دیگر یکی از معجزات امام رضا(ع) تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها است. این معجزه‌ای است که از امام هشتم(ع) از روزی که به خراسان آمدند؛ در مقاطع مختلف به ظهور پیوسته است که به وسیله امام رضا تهدیدها به فرصت‌ها مبدل می‌شود. اصل انتقال امام هشتم(ع) از مدینه به خراسان یک جریان تحمیلی به وسیله طاغوت زمان بود اما وجود مقدس امام هشتم(ع) این انتقال تحمیلی را به حرکتی مقدس تبدیل کردند و این سفر هجرتی بود که نقطه عطف در تاریخ اسلام شد و یک منطقه وسیع خراسان به عنوان پایگاه و جولانگاه شیعه درآمد. 

وی افزود: هرجا دشمن حرکتی کرد این به فرصت مبدل شد و زمینه جهانی‌سازی اسلام و فرج امام زمان(ع) نیز از هجرت امام رضا شروع شد که پشت سر امام رضا امامزاده‌ها آمدند و این سرزمین سرزمین شیعه شد. 

خطیب نماز جمعه مشهد با تاکید بر اینکه این تبدیل تهدید و ضربه دشمن تا امروز در کنار مرقد مطهر وجود دارد گفت: در ۸۴ سال قبل یک حرکت سرکوبرگانه‌ای توسط رضاخان در کنار قبر امام هشتم(ع) صورت گرفت و گوهرشاد بصورت قتل‌گاه درآمد و کسانی که با کشف حجاب مبارزه می‌کردند به خاک و خون کشیده شدند و رضاخان فکر کرد با این کشتار مساله کشف حجاب به عنوان جریان قطعی جاگیر می‌شود و اما بعد ۸۴ سال، این روز زمانی برای زنان و مردان مسلمان در حمایت از اصل حجاب شد. 

وی ادامه داد: یک انحرافی در پندار عده‌ای پیش آمده و فکر می‌کنند حادثه گوهرشاد در خصوص مبارزه با کلاه پهلوی بود و البته مرحوم احتشام در این جمع کلاه پهلوی را برداشت و پاره کرد و گفت همه مظاهر این فرهنگ غلط را می‌خواهم از بین ببرم؛ اما قیام مردم برای مبارزه با کشف حجاب بود چرا چندی قبل آن پادشاه افغانستان در ترکیه زنش را کشف حجاب کرده بود و می‌خواست از خراسان به افغانستان برود و وقتی به سبزوار رسید مردم این شهر اجازه ندادند یک فاسق از شهر آنها عبور کند.

وی افزود: تحریک مردم سبزوار توسط علامه بهلول بود و منبرهای داغی رفت و مردم راه را بر اتومبیل پادشاه افغانستان بستند. دستگاه پلیس رضاخانی مرحوم بهلول را تعقیب کرد و ایشان به مشهد آمد و آیت الله قمی به عنوان مبارزه با کشف حجاب از اینجا به تهران رفته بودند و گفته بودند من می‌روم به رضاخان ثابت کنم که کشف حجاب درست نیست و بعد التماس می‌کنم. از اینجا که رفتند در تهران ایشان را محاصره کردند و به حضرت عبدالعظیم بردند و بعد به عراق تبعید کردند. 

علم‌الهدی گفت: مردم مشهد برای حمایت از آیت الله قمی جمع شدند و پاره کردن کلاه پهلوی رخ داد اما جمع مردم برای حمایت از حجاب بود. وقتی مردم تجمع کردند و علما هم پیوستند و زائران ملحق شدند؛ دژخیمان رضاخانی مسلسل به روی مردم گشودند. تفاوتی که حادثه انقلابی مسجد گوهرشاد با خونریزی سفاکانه انقلاب از قبیل ۱۵ خرداد دارد، این است که شهدای ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور تحویل بازماندگانشان شدند اما شهدای مسجد گوهرشاد بی غسل و کفن خاک شدند و قبرشان هم نامعلوم است. حجاب میراث صدیقه اطهر است و قبر فاطمه(س) مخفی است و شهدای حجاب هم به مولایشان صدیقه اطهر ملحق شدند و قبورشان در خفا است. 

وی ادامه داد: حجاب یک واقعیت است. انگلیس وقتی رضاخان را در خط براندازی اسلام مستقر کرد در مقام براندازی دین دو کار کرد و می‌خواست روحانیت و حجاب را از بین ببرد. دید همان نقشی که روحانیت دارد حجاب هم در اعتلای اسلام دارد . در جامعه‌ای که زنان با حجاب هستند، جوان دیندار بار می‌آید اما در جامعه‌ای که زنان بی‌حجاب باشند این مساله باعث می‌شود دین از جوان گرفته شود.

وی افزود: از بعضی خواهران که حالت ولنگار دارند، خواهش می‌کنم اگر به هیچ جهت توجیه نمی‌شوید به دلیل عشق فاطمه(س) با حجاب شوید. وقتی خیمه‌های نوه‌های فاطمه(س) را آتش زدند اول که عمه آمد گفتند عمه حجاب بیاور که خودمان را از نامحرم حفظ کنیم. اگر اهل منطق نیستید به عشق فاطمه(س) باحجاب شوید. امروز دشمن روی بی‌حجابی زن‌های ما حساب کرده است. من با استفاده از حضور فرمانده ناجای کشور وظیفه می‌دانم از طرح اخیر آنها تشکر کنم. 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: در سال ۱۳۸۵ در شورای انقلاب فرهنگی تصویب شد که تمام جزئیات این نظام مسئول شدند که در مساله حجاب و احیای حجاب فعالیت کنند از سال ۱۳۸۵ تا امروز ۱۳ سال می‌گذرد و این قانون خاک می‌خورد چه کسی باید جوابگو باشد. آیا این دولت‌ها نباید جوابگو باشند. نیروهای نظامی و انتظامی نباید جوابگو باشند. اگر جواب این مردم را ندهید یک جایی گریبان شما را می‌گیرند که دیگر راه فرار ندارید و آن سر پل صراط است. جوانان جان دادند و این انقلاب به پیروزی رسید و از سال ۸۵ قانون حجاب تصویب شد و شما آقا در دولت و مجلس و نظامی و مسئولیت وزارت و غیره قبول کردید اما در برابر این قانون اساسی هیچ قدمی برنداشتید.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان