فرانسه: پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی ساقط شده است | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 30 ارديبهشت 1403 - 14:14

فرانسه: پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی ساقط شده است

شماره: 7982
Aa Aa

ماکرون با بیان این که پایبند نماندن ایران به برجام اشتباه است گفته: ساقط کردن پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شود.

تنش‌ها در حال افزایش است؛
فرانسه: پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی ساقط شده است

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از خبرگزاری رویترز، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه گفت که با دونالد ترامپ همتای آمریکایی خود درباره تلاش‌ها برای جلوگیری از درگیری نظامی رایزنی خواهد کرد.

رئیس جمهور فرانسه در ادامه اظهارات خود تصریح کرده که دو اولویت دارد؛ نگه داشتن ایران در توافق هسته‌ای و جلوگیری از وقوع درگیری نظامی.

وی افزود: تنش‌ها در حال افزایش است و برای من اولین مسئله این است که هیچ خروجی از این چارچوب (توافق هسته‌ای) اتفاق نیفتد. دومین موضوع نیز این است که در دیدار با رئیس جمهور ترامپ درباره این مسئله گفت‌وگو خواهم کرد که هر کاری برای جلوگیری از وقوع یک درگیری نظامی انجام بگیرد.

مکرون همچنین گفت: من چند روز پیش با رئیس جمهور روحانی گفت‌وگو و تاکید کردم که هر گونه عمل نکردن به توافق یک اشتباه است و هر پیامی مبنی بر این کار نیز یک اشتباه است.

وی در ادامه مدعی شد: فرانسه بر این باور است که پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های بین‌المللی در حال پرواز بوده که ساقط شده است. بنابراین، این یک اقدام تهاجمی محسوب می‌شود که گامی دیگر در تشدید این وضعیت است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان