فراکسیون امام‌زادگان مجلس اعلام موجودیت کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 15:27

فراکسیون امام‌زادگان مجلس اعلام موجودیت کرد

شماره: 7121
Aa Aa

نمایندگان می‌خواهند به سازمان اوقاف در بحث اعتبارات و رفع خلاء‌های قانونی مربوط به آن کمک کنند تا امامزاده‌ها به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

یک نماینده مجلس شورای اسلامی خبر داد؛
فراکسیون امام‌زادگان مجلس اعلام موجودیت کرد

سیدجواد حسینی‌کیا، نماینده سنقر در مجلس از تشکیل فراکسیون امام‌زادگان با ۷۰ عضو خبر داد و گفت اعضای سه فراکسیون سیاسی نیز در این تشکل تازه حضور دارند.

به گزارش اسپادانا خبر، حسینی‌کیا می گوید: «برای تبدیل امام‌زاده‌ها به قطب فرهنگی به حمایت‌هایی در حوزه‌های عمرانی و فرهنگی نیازمندیم و هدف فراکسیون کمک به این حوزه بوده است.»

حسینی‌کیا افزوده که نمایندگان می‌خواهند به سازمان اوقاف و امور خیریه در بحث اعتبارات و رفع خلاء‌های قانونی مربوط به آن کمک کنند تا امامزاده‌ها به قطب فرهنگی تبدیل شوند.

نادر قاضی‌پور، نماینده تبریز و سخنگوی این فراکسیون نیز گفته که قصد اعضا، شناساندن بهتر امامزادگان به مردم با استفاده از ابزار رسانه و ظرفیت خبرنگاران و مطبوعات است.

قاضی‌پور گفته: «امامزاده‌های شناسنامه‌دار بسیار زیادی در کشور وجود دارد که مردم به ویژه در ایام عید نوروز و در طول سفرهای خود بارها از این آستان‌ها زیارت کرده و از خدمات فرهنگی و اجتماعی در این آستان‌ها بهره‌مند می‌شوند.»

قاضی پور افزوده که تعداد زیادی از امامزادگان با استفاده از اقدامات صورت گرفته در آنها از سال‌های گذشته درآمدهای خوبی داشته و با استفاده از موقوفات منتسب به آنها پاسخگوی نیازمندی‌های خود باشند.

سازمان اوقاف تعداد امام‌زاده‌های شناسنامه‌دار ایران را نزدیک ۱۱ هزار بقعه اعلام می‌کند.

 

منابع| ایلنا و فارس

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان