فرمانده سپاه از مردم ایران خواست درست انتخاب کنند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 7:28

فرمانده سپاه از مردم ایران خواست درست انتخاب کنند

شماره: 7107
Aa Aa

عزیز جعفری گفته: اگر جریانی بخواهد بگوید مردم به نفع شماست که سازش کنید، قطعا سپاه مقابل آن می‌ایستد| امروز فقط حرف تحویل مردم می‌دهند. 

جریان اسلامی واقعی تاکنون در حاکمیت اجرایی ایران نبوده؛
فرمانده سپاه از مردم ایران خواست درست انتخاب کنند

مجله سروش مصاحبه با سرلشکر عزیز جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران را منتشر کرده است.

 به گزارش اسپادانا خبر، گزیده ای از مهمترین بخش های این مصاحبه را می‌خوانید.

* آنها (صهیونیست ها) رویای گسترش از نیل تا فرات را در سر داشتند و در 50 سال اخیر می خواستند این برنامه را اجرا کنند اما امروز نه‌تنها این رژیم جعلی نتوانسته ذره‌ای از خاک خود را گسترش دهد بلکه در اطراف خود در محاصره کامل بوده و بخش عمده‌ای از خاک اشغال‌کرده را نیز از دست داده است.

*موشک‌های حزب‌الله لبنان تمام سرزمین‌های اشغالی را تحت پوشش دارند.

* این وضعیت و توانمندی که امروز در منطقه از جبهه مقاومت انقلاب اسلامی ایجاد شده، همه از موفقیت‌های بی‌نظیر انقلاب اسلامی است که خیلی هم قابل بیان نیست. یعنی بیشتر حسی است و باید حس شود. در یک کلام می‌توان گفت که دشمن در منطقه موفق نبوده و هر برنامه‌ای داشته و اجرا کرده با شکست مواجه شده و نتیجه‌ ای جز پیروزی برای انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در پی نداشته است. 

* حدود 100هزار نیروی مردمی در سوریه سازمان‌دهی شده که مقابل داعش و جبهه‌النصره مقاومت می‌کنند و با معارضان سوری می‌جنگند. 

* در عراق نیز  100هزار نیرو از مردم سازمان‌دهی شدند و برخی نیروهای ایرانی نیز برای انتقال تجربه‌ها رفتند تا آن‌ها را سازمان‌دهی کنند.

* ما هزینه زیادی برای این کار نپرداخته‌ایم. اینها در برابر تریلیون‌ها دلاری که آمریکایی‌ها علیه مقاومت به‌طور مستقیم و غیرمستقیم هزینه می‌کنند چیزی نیست.جمهوری اسلامی ایران اصلا چنین هزینه‌هایی نمی‌کند و کمک نظامی را خود محور مقاومت از ایران مطالبه می‌کند و این وظیفه ماست که تجربه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم و در بخش‌های مختلف توانمندسازی کنیم.

* سیاست متولی خاصی ندارد. دیانت ما، عین سیاست ماست. اساس انقلاب اسلامی، سیاسی است. انقلاب اسلامی متکی به مردم است و بدون حمایت مردم معنا ندارد. مردم انقلاب را دوست دارند و آن را می‌خواهند. این انقلاب اصولی دارد که همه از آن حمایت و تبعیت می‌کنند. اگر جریانی بخواهد ذهن مردم را از اصول انقلاب اسلامی و خاصیت‌های این حرکت و دست‌آوردهای مثبت آن به سمت سازش هدایت کند و بگوید مردم به نفع شماست که سازش کنید، قطعا سپاه مقابل آن می‌ایستد. باید بدانند که اگر سازش کنند، ذلت و بدبختی به بار می‌آید.

* سپاه با جریانی که با نفاق و دورویی، سازش را طور دیگری تبلیغ می‌کند، مبارزه همه‌جانبه کرده و آن را افشا می‌کند. آن وقت عده‌ای به این کار می‌گویند مخالفت سیاسی سپاه و دسته‌بندی سیاسی که سپاه به آن ورود کرده! درحالی‌که این عین وظیفه سپاه است که با تمام جریانات فکری انحرافی که علیه انقلاب اسلامی موضع گرفته‌اند، مقابله کند.

* سپاه نباید در گروه‌بندی‌های سیاسی وارد شود و هرگز نشده و از حزب خاصی طرفداری نکرده است.در جریان و اهداف همراه با انقلاب، ده‌ها حزب داریم. سپاه هیچ‌وقت نمی‌تواند با یکی از این احزاب باشد و از آن حمایت کند. این کار را هم نمی‌کن، ولی با جریانات انحرافی که مخالف مسیر انقلاب اسلامی هستند و دنبال تغییر باورهای مردم‌اند حتما مبارزه خواهد کرد.

* جریان اسلامی واقعی با مبانی و تفکر اسلامی، تاکنون در حاکمیت اجرایی کشور نبوده و این جریان بر اجرائیات کشور حاکم نبوده است. این، مشکل اصلی ماست. تفکر جهادی و انقلابی غیر از جنگ هیچ وقت بر کشور و مدیریت اجرایی آن حاکم نبوده است.

* مشکلات تقصیر کسی نیست و مردم باید درست انتخاب کنند. مردم حواس خود را جمع کنند. به این نگاه نکنند که در مناظره تلویزیونی، هر کسی رقیب خود را بهتر شکست داد یا بهتر حرافی کرد و با دو کلمه، رقیب خود را شکست داد به او رای بدهند. اگر قرار باشد پیروز صحنه انتخاب حرف‌زن خوبی باشد، همه‌ی انقلاب می شود حرف. امروز هم حرف تحویل مردم می‌دهند. کسی که فقط خوب حرف می‌زند، بعد از رای آوری هم صرفا خوب حرف خواهد زد اما کسی که خوب عمل می‌کند، ممکن است در مناظره نتواند رقیب خود را شکست دهد. مردم باید تشخیص دهند.

* مردم باید به سابقه عمل و کارکرد افراد نگاه کنند. این را مردم دارند می‌فهمند و تجربه کردند، به‌خصوص در همین دوره این اتفاق بیشتر از قبل رخ داد. کسانی که خیلی سیاسی نیستند این را بیان می‌کنند. انتخاب، باید درست و دقیق باشد.

* جبهه انقلاب و جبهه حق، کار رسانه‌ای و تبلیغی را به‌خوبی بلد نیست.جبهه انقلاب در مقایسه با جبهه مقابل، یک‌سری محدودیت‌هایی دارد. ممکن است کسی بتواند چیزی بگوید که راحت قاپ مردم را بدزدد و جور دیگری بیان کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان