فرمانده سپاه قدس از پاسخ کوبنده مقاومت به اسرائیل تجلیل کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 4:32

فرمانده سپاه قدس از پاسخ کوبنده مقاومت به اسرائیل تجلیل کرد

شماره: 13512
Aa Aa

در حالی که هنیه گفته تا قدس و مسجد الاقصی را آزاد نکنیم آرام نمی‌گیریم وزیر جنگ اسرائیل می گوید اگر تروریستی سرش را بلند کند سر او را پایین خواهیم آورد.

هدف اصلی موشک های القسام تل آویو است؛
فرمانده سپاه قدس از پاسخ کوبنده مقاومت به اسرائیل تجلیل کرد

رهبران مقاومت فلسطین در تماس تلفنی با فرمانده سپاه قدس در خصوص نقش موثر جنبش های نظامی نوار غزه در تجاوز اسرائیل به فلسطین گفتند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فلسطین الآن، رهبران مقاومت فلسطین به صورت جداگانه با فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران تلفنی صحبت کردند.

«زیاد النخالة»، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفتگو با «اسماعیل قاآنی»، درخصوص آخرین تحولات در فلسطین اشغالی به تبادل نظر پرداخت.

 اسماعیل قاآنی در تماس تلفنی با «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با محکوم کردن جنایات اسرائیل علیه ملت فلسطین از پاسخ کوبنده مقاومت به تجاوزات و دفاع از ملت فلسطین تجلیل کرد. 

هنیه در این تماس تلفنی اشاره کرد که نبرد قدس، نبرد تمام فرزندان ملت بوده و موضع ایران در حمایت از ملت فلسطین قابل ستایش است. 

همچنین اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در جشنواره مردمی اتحادیه جهانی علمای مسلمان در دوحه قطر اظهار کرد:

بارها و بارها نه تنها با حرف بلکه با انتفاضه و مقاومت به آنها هشدار دادیم و به آنها گفتیم با آتش بازی نکنید؛ مسجد الاقصی قبله، هویت و عقیده ماست. به آنها هشدار دادیم و گفتیم که مسجد الاقصی "خط قرمز" است و به آنها گفتیم که دستان آلوده‌شان را از قدس کنار بکشند و من به نتانیاهو می‌گویم که با آتش بازی نکن. عنوان نبرد، جنگ و انتفاضه امروز قدس است. مقاومت هیچ درخواستی برای غزه ندارد و عنوان منازعه آن با دشمن قدس، مسجد الاقصی، منطقه الشیخ جراح و حق بازگشت است. تا قدس و مسجد الاقصی را مانند صلاح الدین آزاد نکنیم، آرام نمی‌گیریم و این نسل نیز قادر به تحقق این هدف هستند. امروز فاصله‌های جغرافیایی در داخل فلسطین از بین رفته نظریه‌های "دیتون" و "اسلو" و همکاری امنیتی با رژیم اشغالگر سقوط کرده است.

فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس نیز در اظهاراتی گفت:

گردان‌های القسام و گروه‌های مقاومت با قدرت و ابتکار خود و اداره جنگ رژیم اشغالگر را غافلگیر کردند. مقاومت و القسام دشمن بزدل را آشفته و سرگردان و شکست خورده کردند و افکار عمومی در داخل جامعه اسرائیل، منطقه و جهان را در این باره دگرگون کردند. تل‌آویو اکنون به میدان جنگ بین القسام و دشمن اسرائیلی و هدف اصلی موشک‌های القسام تبدیل شده است. جبهه‌ها و حملات قدرتمند و دقیق مقاومت علیه دشمن آن را در باتلاق بزرگی انداخته و موجب بحران بزرگ امنیتی، نظامی و سیاسی شده است. مردم فلسطین در تمام میدان‌ها برای مقابله با دشمن متحد هستند و با قدرت پشت مقاومت، سپر محافظ آن‌ها هستند. ما هیچ روزی در کوبیدن و حمله به دشمن صهیونیستی و تحمیل قواعد درگیری جدید برای حفاظت از جان مردم و مقدساتمان در برابر هرگونه تجاوزی تردید نخواهیم کرد. ما قدرت زیاد و ابزارها و ابتکارهایی داریم که برای دشمن شوکه‌برانگیز خواهد بود. اکنون زمان آن فرا رسیده که تمام مردم فلسطین در برابر اسرائیل سلاح به دست گیرند. ما با قدرت و صلابت به جنگ ادامه می‌دهیم و از آرمان‌های مردممان کوتاه نمی‌آییم.

بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل در اظهاراتی گفت:

"اسرائیل علاقه‌ای به تشدید اوضاع ندارد اما برای هر سناریویی آماده است و اگر تروریستی سرش را بلند کند، ما سر او را پایین خواهیم آورد".

گانتس مدعی شد:

ارتش اسرائیل "دستاوردهای بسیاری" در نوار غزه کسب کرده اما نمی خواهد به عملیات نظامی خود در این مرحله پایان دهد زیرا همچنان طرح‌های زیادی برای "تضمین آرامش و امنیت دراز مدت" وجود دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان