فرمان اجرائی دونالد ترامپ علیه شبکه های اجتماعی امضا شد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 12:13

فرمان اجرائی دونالد ترامپ علیه شبکه های اجتماعی امضا شد

شماره: 10078
Aa Aa

در حالی که توییتر و گوگل این دستور اجرایی را مورد انتقاد قرار داده اند ترامپ می گوید اگر وکلای وی راهی قانونی پیدا کنند او توییتر را مسدود خواهد کرد.

توییتر و فیسبوک برای محتوا تحت فشار قرار می گیرند؛
فرمان اجرائی دونالد ترامپ علیه شبکه های اجتماعی امضا شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا یک فرمان اجرائی را امضا کرده که محدودیت های قانونی علیه شبکه های اجتماعی وضع میکند.

این فرمان اجرایی به قانون گذاران آمریکایی این امکان را می دهد که شرکتهای توییتر و فیسبوک را برای انتشار محتوا تحت فشار قرار دهند.

به گزارش اسپادانا خبر، فرمان اجرایی پس از آن صادر می‌شود  که شبکه توییتر برخی از پست های توییتر رئیس جمهور آمریکا را با عنوان احتمال نادرست بودن اطلاعات نشانه گذاری کرد.

ترامپ گفت : اگر وکلای وی راهی قانونی را پیدا کنند او شبکه توییتر را مسدود خواهد کرد.

سهام توییتر پس از فرمان اجرایی ترامپ علیه شبکه‌های اجتماعی  چهار و نیم درصد سقوط کرد و سهام فیس بوک هم ۱.۶ درصد کاهش یافت.

قانون اجرایی جدید ترامپ تلاش می‌کند تا قانون حفاظت از شبکه‌های اجتماعی را که در اوایل دهه ۱۹۹۰ و در روزهای نخست توسعه اینترنت وضع شده بود، هدف قرار دهد. آن قانون در ۱۹۹۶ تحت عنوان  Communications Decency Act  در کنگره آمریکا به تصویب رسیده بود.

توییتر و گوگل با انتشار اطلاعیه های جداگانه‌ای این دستور اجرایی رئیس‌جمهور را مورد انتقاد قرار دادند. در بیانیه گوگل آمده است این صورت اجرایی به اقتصاد آمریکا و وجهه این کشور و آزادی اینترنت خدشه وارد می کند.

مارک زاکربرگ اما در گفتگو با شبکه سی ان بی سی اعلام کرد من تصور نمی کنم شبکه‌های اجتماعی باید راستی آزمایی حقیقت را انجام دهند. وی گفت: 

این بسیار خطرناک است که به دنبال این باشیم که چه چیزی حقیقت است و چه چیزی نیست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان