فقر، بی عدالتی و زد و بند زیبنده کشور نیست  | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:07

فقر، بی عدالتی و زد و بند زیبنده کشور نیست 

شماره: 21572
Aa Aa

بسیاری از کارهایی که در کشور انجام می‌گیرد ماحصل تلاش دولت و سایر نهادهای انقلاب اسلامی است و همه در سبد نظام اسلامی انجام می‌گیرد.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران؛
فقر، بی عدالتی و زد و بند زیبنده کشور نیست 

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در آئین گشایش مرکز جامع پیشگیری و درمان سرطان برکت تشکیل این مرکز را اقدامی قابل تقدیر دانست.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:

دولت همچنان که در حوزه اقتصاد وظیفه دارد در حوزه سلامت رسالت بیشتری دارد و بسیاری از اقداماتی که در این زمینه در کشور انجام می‌شود با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها و دولت است، خدمت به مردم و گره گشایی از مطالبات مردم یعنی اقداماتی که امروز در کشور انجام می‌شود. گام بسیار مبارکی در حوزه سلامت به همت بنیاد برکت، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و فرامین رهبری معظم انقلاب اسلامی انجام گرفته که قابل تقدیر است. با تشکیل این گونه مراکز دغدغه بیماران و خانواده کاهش می‌یابد زیرا در این مراکز در تشخیص و درمان با آخرین تکینک های روز دنیا عمل می‌کنند که اقدامی اصولی و مبنایی است. راه‌اندازی این مرکز جامع برای تشخیص و درمان سرطان اقدامی شایسته است زیرا می‌تواند دغدغه خانواده‌های نیازمند را در ابتلاء، هزینه و هم در نتیجه بخش بودن درمان کاهش دهد.

او گفت: 

تصور این است که در سرطان درمان آنچنان کارساز نیست و این تصور در عموم پیدا شده اما اطمینان دادن به اینکه سرطان سریع قابل تشخیص و درمان است جای امیدواری است. وظیفه دولت در حوزه سلامت تلاش برای پیشگیری و درمان است و باید تلاش شود تا فرد مبتلا به سرطان تا جای ممکن دغدغه کمتری در حوزه درمان داشته باشد. در گذشته صندوق کمک به بیماران خاص تشکیل شده بود اما کافی نبود چراکه آن صندوق برای کمک و مساعدت بود نه درمان و این مرکز جامع و اساسی، مرکزی آرامش‌بخش، اطمینان‌بخش و امیدآفرین برای بیماران سرطانی است که دغدغه درمان نداشته باشند حتی شعبه این مرکز باید در استان‌ها فعال شود و توسعه یابد.

وی با بیان اینکه فقر، بی عدالتی، زد و بند و ناسلامتی زیبنده این کشور نیست گفت:

اکنون کارهای بنیادی در حال انجام است مانند اشتغالزایی، فعال کردن صنعت، معدن و دیگر موارد که باید از این اقدامات تشکر کرد و آن را توسعه داد.

رئیسی درباره برقراری عدالت گفت:

عدالت به این معناست که هرچیزی را در جای خود قرار دهیم، عدالت اقتصادی یعنی دسترسی آسان برای افراد نیازمند. عدالت در حوزه سلامت، درمان و حوزه‌های اشتغال و کارآفرینی که همه حوزه‌های مختلف عدالت محسوب می‌شود.

وی افزود:

ما باید دغدغه‌ی بیماران و خانواده‌ی آنان را کاهش داده و هم‌چنین مداوا را سریع‌تر و ارزان‌تر و تسهیل کنیم.دولت به‌مانند حوزه معیشت، در پیشگیری و درمان هم وظیفه دارد و امروز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) کمک خوبی در عرصه سلامت انجام داده است. بسیاری از کارهایی که در کشور انجام می‌گیرد ماحصل تلاش دولت و سایر نهادهای انقلاب اسلامی است؛ ما نهادها را از هم جدا نمی‌بینیم و مجموعه‌ی کارهایی که انجام می‌گیرد همه در سبد نظام اسلامی انجام می‌گیرد. امروز مردم، نهادهای انقلاب اسلامی، دولت و سایر قوا در کشور تلاش می‌کنند. صندوق کمک به بیماران و بیماری‌های خاص تأسیس شد و کارهای خوبی انجام داد ولی کافی نبود. افتتاح امروز یک کار اساسی است و می‌تواند اطمینان‌بخش و امیدآفرین باشد. این مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان به‌عنوان یک مرکز امیدبخش است که به مردم نوید می‌دهد دغدغه‌ای نسبت به ابتلا و درمان سرطان نداشته باشند. مقام معظم رهبری درباره خدمت به بیماران فرموده‌اند "مریض نباید غیر از دغدغه‌ی بیماری، دغدغه‌ی دیگری داشته باشد" و این سخن حکیمانه‌ای است. باید درمان برای بیماران تسهیل شود و این مرکز می‌تواند به‌عنوان مجهزترین مرکز تشخیص و درمان سرطان می‌تواند کار بزرگی را رقم بزند. امروز ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در کنار خدمت مستقیم به محرومین، کارهای بنیادین است تا بتواند محرومیت را کاهش دهد؛ اموراتی از قبیل ایجاد اشتغال، ساخت کارخانه‌های مختلف در سراسر کشور، فعال کردن صنعت، معدن و کشاورزی. این امور در راستای شعار سال است و کارهای بنیادین برای رفع فقر در کشور باید توسعه یابد.

رئیسی گفت:

ما در کشور ذخایر، نیروانسانی و ظرفیت‌های گوناگون زیادی داریم و امکان فراهم شدن زندگی آرام و با رفاه در کشور وجود دارد و این یک شعار نیست و اتفاقاً دست‌یافتنی است.

وی با بیان اینکه امروز نیازمند عدالت در حوزه‌های اقتصادی، سلامت، آموزشی و غیره هستیم عنوان کرد:

مردم باید احساس کنند بدون داشتن آشنا و پارتی می‌تواند از امکانات استفاده کند و به‌عنوان مثال می‌تواند بدون داشتن پول گزاف از امکانات سلامت استفاده کند. ستاد اجرایی کمک خوبی به دولت می‌کند و بخش‌هایی از کارهای با همکاری این ستاد و نهادهای انقلاب اسلامی است. بنده در دیدار با مقام معظم رهبری گفتم از نهادهای انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم و همه در کشور احساس مسئولیت می‌کنند و تلاش می‌کنند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه دهیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان