لایحه حجاب محرمانه بررسی می شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 21:57

لایحه حجاب محرمانه بررسی می شود

شماره: 23093
Aa Aa

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی می گوید در مواد لایحه حجاب هیچ دختر زیر ۱۸ سالی احضار نخواهد شد و به کلانتری برده نمی‌شود؛ اینکه نماینده بستان آباد می گوید باید آنها را از کلانتری جمع کنید کاملا دروغ محض است.

با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛
لایحه حجاب محرمانه بررسی می شود

با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی لایحه حمایت از خانواده از طریق‌ ترویج‌ فرهنگ‌ عفاف‌ و حجاب‌ طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی بررسی می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر، در جلسه علنی مجلس تقاضای عده‌ای از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد رسیدگی به لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در دستورکار قرار گرفت و نمایندگان با ۱۷۵ رأی موافق، ۴۹ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۸ نماینده حاضر در جلسه با بررسی این لایحه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیئتی واگذار کند اما در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند. در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در این جلسه و در جریان بررسی تقاضای رسیدگی به لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب به بخشی از سخنان نماینده بستان آباد واکنش نشان داد.

قالیباف به نوری قزلجه گفت:

اطلاعات شما کاملا غلط و اشتباه است. در مواد لایحه حجاب هیچ دختر زیر ۱۸ سالی احضار نخواهد شد و به کلانتری برده نمی‌شود. اینکه شما می گویید باید آنها را از کلانتری جمع کنید کاملا دروغ محض است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان