مایک پامپئو خواستار حفاظت دولت بایدن از جان خویش شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 21:21

مایک پامپئو خواستار حفاظت دولت بایدن از جان خویش شد

شماره: 16276
Aa Aa

او گفته می‌گویند که می‌خواهند تک تک مسلمانان جهان را به کشتن ترامپ و من برانگیزانند. این کار قبلا انجام نشده و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است.

در واکنش به سخنرانی ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران؛
مایک پامپئو خواستار حفاظت دولت بایدن از جان خویش شد

مایک پامپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا از دولت جو بایدن خواست که از او و دیگر آمریکایی‌ها حفاظت کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او  در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز و در واکنش به سخنرانی ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران ادعا کرد:

«متأسفانه تهدیدهای زیادی در مناطق مختلف جهان (علیه آمریکا) وجود دارد. این تهدیدات بی سابقه است. شما یک کشوری دارید که بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان و بسیار توانمند است. آنها می‌گویند که می‌خواهند تک تک مسلمانان جهان را به کشتن رئیس‌جمهور ترامپ و من برانگیزانند. این کاری است که قبلا انجام نشده است و واقعا یک خطر و ریسک امنیتی است».

مایک پامپئو گفت:

«ما داشتیم از ایالات متحده دفاع می‌کردیم و مردم آمریکا را امن نگه می‌داشتیم. قاسم سلیمانی به طور فعالانه در حال توطئه علیه آمریکا بود و ما اقدام نظامی قانونی انجام دادیم تا مطمئن شویم که هیچ آمریکایی کشته نشود. این یک تصمیم خوب بود. حالا رهبری سیاسی در آمریکا این مسئولیت را دارد که تک تک آمریکایی‌ها را در قبال تهدیدات ایران امن نگه دارد. این را دیدیدم که رئیس‌جمهور رئیسی درباره این حرف زده که رئیس‌جمهور ترامپ و من محاکمه شویم و اگر این کار عملی نشد ما را ترور کنند، واقعا و عمیقا بی سابقه است و تیم رهبری سیاسی (جو بایدن) واقعا (برای حفاظ از ترامپ و من) مسئولیت دارد».

مایک پامپئو مدعی شد:

«هر چه قدر آمریکا ضعیف تر شود ما شاهد نشان دادن مماشات بیشتر خواهیم بود. همین حالا که داریم صحبت می‌کنیم دولت بایدن به میز مذاکرات وین رفته تا با ایرانی‌ها مذاکره کند تا به توافق مزخرف برجام برگردند».

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان