محمود احمدی‌نژاد می گوید حجاب اجباری را قبول ندارد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 19:05

محمود احمدی‌نژاد می گوید حجاب اجباری را قبول ندارد

شماره: 11926
Aa Aa

رئیس جمهور سابق ایران گفته این دینی که ما داریم کدام دین است؟ فقها از کجا حق دارند که دین تعیین کنند؟ این که همان دیکتاتوری است.

در مصاحبه‌ با مهدی نصیری، سردبیر سابق کیهان؛
محمود احمدی‌نژاد می گوید حجاب اجباری را قبول ندارد

محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور سابق ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مصاحبه‌ با مهدی نصیری، سردبیر سابق کیهان و در پاسخ به این سوال که قانون الزام به حجاب اجباری را چگونه می‌بینید؟گفت:

قانون، یک قرارداد اجتماعی است. مگر غیر از این است؟ به مردم می‌گویند شما یک مجلس انتخاب کردید و این مجلس برای شما قانون گذاشته است. اراده و خواست مردم در تشکیل مجلس و تصمیمات آن دخالتی دارد یا ندارد؟ آیا مصوبات مجلس باید مورد قبول عامه مردم باشد یا نباشد؟ اگر مجلس یک قانونی گذاشته و اکثریت جامعه می‌گوید من قبول ندارم شما می‌توانی بگویی من به هر قیمت اعمال می‌کنم؟ به محض اینکه مجلسی این حرف را بزند که "مهم نیست که مردم نپذیرند" خودش فاقد مشروعیت شده. چون این مجلس نماینده مردم است. نماینده مگر می‌تواند خلاف خواست کسی که او را تعیین کرده عمل کند؟

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

اینکه چون اعمال می‌شود پس حق است که نشد حرف. خوب همه دیکتاتورها همین حرف را می‌زنند. اختیار انسان اصلا قابل ساقط کردن نیست. مردم می‌گویند ما شما را نماینده خودمان کردیم در این امور و حالا اصلا تشخیص‌مان این است که تو در اینجا از اسلام اشتباه برداشت کرده‌ای. تو نمی‌توانی بگویی چون رای داده‌اید باید بپذیرید. چه منطقی پشت این است؟ گیرم یک برهه‌ای هم مردم را ساکت کردی، در یک مقطعی مردم می‌زنند و داغونت می‌کنند.

احمدی‌نژاد گفت:

اولا پذیرش دین با پذیرش حکومت جمهوری اسلامی دوتاست. ثانیا، اصلا یک نفر قبلا رای داده به جمهوری اسلامی اما الان می گوید این شکل را نمی‌خواهم. این فرد حقی دارد یا ندارد؟ یعنی می‌گویند تو از حق ساقط شدی؟ روی چه حسابی؟ اصلا آمدیم و یک حکومتی غیر از جمهوری اسلامی رای را از مردم گرفت اما به هزار نوع انحراف ‌و اشتباه افتاد. دیگر مردم حقی ندارند که بگویند اصلاح کن؟ این چه حرفی است؟ این که همان دیکتاتوری است. یعنی توجیه دیکتاتوری به نام دین؟ اصلا این دینی که ما داریم کدام دین است؟ فقها از کجا حق دارند که دین تعیین کنند؟ حکومت دینی به این معنا که من با مردم کاری ندارم، می‌گویم و باید اجرا کنی، نداریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان