مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته ایران راه اندازی شد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 19 ارديبهشت 1403 - 18:48

مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته ایران راه اندازی شد

شماره: 13151
Aa Aa

مسئول این پروژه گفته هر ماشینی برای رسیدن به تولید صنعتی چند سال زمان نیاز دارد. در حال حاضر تا ۶۰ درصد مونتاژ ماشین ها صنعتی و ماشینی است.

با دستور حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران؛
مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته ایران راه اندازی شد

در مراسم روز ملی فناوری هسته‌ای و با دستور رئیس‌جمهور ایران مرکز مونتاژ سانتریفیوژهای پیشرفته راه اندازی شد. 

به گزارش اسپادانا خبر، پیش تر و در تیرماه ۹۹ طی یک اقدام تروریستی قسمتی از این مرکز تخریب شده بود که با استفاده از تمامی ظرفیت ها مرکز مونتاژ ماشین های سانتریفیوژ عملیاتی و هم اکنون آماده بهره برداری شده است.

مسئول این پروژه گفت:

در ماشین نسل اول اوایل به تسلط بالایی رسیده بودیم. درباره تولید ماشین های جدید در بخش قطعه سازی تا تولید با ضمانت ساخت بالایی انجام می شود و در  نسل دوم و چهارم ماشین ها هم به همین شکل است اما برای ماشین نسل ۶ طبیعی است مشکلات اولیه داشته باشیم که بعد از تولید زنجیره اول به مرور حل می شود. در تولید انبوه مشکلات رفع خواهد شد. هر ماشینی برای رسیدن به تولید صنعتی چند سال زمان نیاز دارد. در حال حاضر تا ۶۰ درصد مونتاژ ماشین ها صنعتی و ماشینی است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران نیز از بهره‌برداری از «۱۳۳ دستاورد جدید هسته‌ای» خبر داد.

روحانی در مراسمی که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد از «دستاوردهای صنعت هسته‌ای» ایران در استان‌های اصفهان، مرکزی، البرز، تهران و قم رونمایی کرد.

آغاز گازدهی فاز اول به ۱۶۴ سانترفیوژ IR6S، افتتاح خط تولید ماشین‌های سانتریفیوژ نسل جدید در نطنز و راه‌اندازی مرکز مرکز ملی جداسازی و توسعه کاربرد ایزوتوپ‌های پایدار در فردو قم از جمله این دستاوردها است.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان