مطمئنیم به زودی در قدس نماز خواهیم خواند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 6:08

مطمئنیم به زودی در قدس نماز خواهیم خواند

شماره: 17651
Aa Aa

آمریکا خطوط قرمز ایران را درک کرده است. مذاکرات وین متوقف نشده بلکه از طریق تبادل پیام‌های مکتوب با آمریکایی‌ها به‌واسطه نماینده اتحادیه اروپا ادامه دارد.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران؛
مطمئنیم به زودی در قدس نماز خواهیم خواند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار شبکه یمنی «المسیره» گفت:

«مذاکرات وین متوقف نشده بلکه در روندی دیگر به منظور رفع تحریم‌های یک‌جانبه تحمیلی علیه ما و از طریق تبادل پیام‌های مکتوب با آمریکایی‌ها به‌واسطه نماینده اتحادیه اروپا ادامه دارد.»

به گزارش اسپادانا خبر، او افزود:

«هدف ما از این گفت‌و‌گوها دستیابی به یک توافق قوی و دائم است. ما از طرف آمریکایی خواستیم که واقع‌نگر باشد. رفع تحریم‌ها در تمامی حوزه‌ها و گرفتن ضمانت اقتصادی جزء مهم‌ترین نکاتی است که در دستور کار مذاکراتی ما قرار دارد. من فکر می‌کنم که طرف آمریکایی به خوبی خطوط قرمز ایران را درک کرده است. ما به گفت‌و‌گوها ادامه می‌دهیم. به محض رسیدن به نقطه توافق نماینده ما در مذاکرات تغییرات نهایی را در توافق اعمال خواهد کرد.»

او بر حمایت دائم ایران از فلسطین تأکید کرد و گفت:

«جمهوری اسلامی به منظور تشکیل کشوری یکپارچه در تمام خاک تاریخی فلسطین به پایتختی قدس حامی این کشور باقی خواهد ماند. نماز خواندن در قدس وعده‌ای الهی است و خون‌های شهدای مقاومت و ملت فلسطین برای تحقق این وعده الهی نثار شده است. ما مطمئنیم که به زودی در قدس نماز خواهیم خواند.»

  •  

وزیر امور خارجه ایران همچنین در گفت و گوی تلفنی با سایمون کاوونی، وزیر امور خارجه ایرلند در خصوص بحران اوکراین گفت:

تاکنون دو بار حامل پیام وزیر خارجه اوکراین به همتای روس خود بوده ام. ما مخالف جنگ و آوارگی انسان ها در اوکراین، یمن، فلسطین ، افغانستان و سایر مناطق جهان هستیم و معتقدیم برای تحقق صلح و امنیت پایدار باید در مسیر راه حل های سیاسی گام برداشت. 

امیرعبداللهیان با اشاره به سفر اخیر وزیر خارجه ایرلند به تهران و ضمن تشکر از تلاش های سازنده او گفت:

جمهوری اسلامی ایران علاوه بر ابتکارات سیاسی وجود اراده لازم برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار را در مذاکرات لغو تحریم ها بارها در عمل نشان داده است. اکنون این طرف آمریکایی است که باید با رویکردی واقع بینانه به اصلاح رفتار غیرقانونی ترامپ مبادرت ورزد و در مسیر ابتکار سیاسی گام بردارد. ما ضمن توجه به خطوط قرمز خود مسیر دیپلماسی را برای رسیدن به نقطه توافق نهایی ادامه می دهیم

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان