مفسدین اصلی ایران شخصیت‌های سیاسی شناخته شده هستند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 8:37

مفسدین اصلی ایران شخصیت‌های سیاسی شناخته شده هستند

شماره: 14256
Aa Aa

در ایران بالا بودن تورم، طرفداران پر و پاقرصی در درون قدرت دارد و برخی افراد در درون حاکمیت شدیدا مخالف مسئله کاهش نرخ قیمت‌ها هستند.

حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا؛
مفسدین اصلی ایران شخصیت‌های سیاسی شناخته شده هستند

 حسین راغفر، استاد اقتصاد دانشگاه الزهرا گفت: 

متاسفانه در ایران بالا بودن تورم، طرفداران پر و پاقرصی در درون قدرت دارد و برخی افراد در درون حاکمیت شدیدا مخالف مسئله کاهش نرخ قیمت‌ها هستند.

به گزارش اسپادانا خبر، مدیر ملی سابق پروژه حمایت‌های اجتماعی بانک جهانی در ایران در گفتگو با امتداد تصریح کرد:

کاملا این امکان وجود دارد که با تدبیر حل مشکلات کنونی و خروج از این بحران رخ بدهد. اما این مسئله، نیازمند یک عزم سیاسی جدی است به این معنی که مجلس باید با این برنامه همسو شده و محور اصلی لوایح مورد پیگیری نمایندگان، حل مشکلات تولید و فراهم ساختن فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای بخش خصوصی در تولید قرار بگیرد. اگر این عزم سیاسی وجود داشته باشد مشکلات قابل حل خواهد بود. باید به این مهم هم توجه داشت که آمریکا، تمایلی به حل مسئله هسته‌ای با ایران ندارد. اقدامات واشنگتن در این راستا است که تهران را مجددا وارد چرخه جدیدی از تعهدات کنند که این تعهدات عملا برای امنیت ملی ایران بسیار پرهزینه خواهد بود.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد:

کانون‌های رانتی در درون حاکمیت نقش و جایگاه پررنگی دارند و لازم است که مبارزه جدی و قاطع با فساد صورت بگیرد و در این صورت مسئله برخورد با مفسدین اصلی در کشور که بسیاری از آن‌ها شخصیت‌های سیاسی شناخته شده هستند یک امر الزامی برای بازسازی شکاف دولت-ملت خواهد بود.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان