منتقدان را بی ‌شناسنامه و بی‌هویت نمی‌دانیم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 16:16

منتقدان را بی ‌شناسنامه و بی‌هویت نمی‌دانیم

شماره: 23025
Aa Aa

بخش برون‌مرزی صداوسیما از برکات انقلاب است| برخی می‌خواهند اقدامات ما شنیده نشود| رسانه ملی باید حرف‌های مختلف را منتقل کند.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران در بازدید از صداوسیما؛
منتقدان را بی ‌شناسنامه و بی‌هویت نمی‌دانیم

 سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور اسلامی ایران در جریان بازدید از صداوسیما به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد:

ما هم سیاست همسایگی را دنبال می‌کنیم و هم سیاست تعامل با کشورهای مسلمان و کشورهای همسو را و همراهی صداوسیما و رسانه‌ها در تبیین ابعاد این سفرها می‌تواند بسیار کمک کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، وی ادامه داد:

هزینه کردن در این مسیر سرمایه‌گذاری است تا پیام انقلاب اسلامی ایران در منطقه و جهان شنیده شود. بخش برون‌مرزی صداوسیما از برکات انقلاب است که با وجود همه شرایطی که امپراتوری رسانه‌ای دشمن می‌سازد شما می‌توانید صدا و فریادی برای مسلمانان و آزادگان داشته باشید بنابراین من معتقدم هزینه‌کرد در این زمینه سرمایه‌گذاری محسوب می شود.

وی با بیان این‌که «معیشت مردم اولویت همه ماست» اظهار کرد:

گام‌های خوبی هم برای مهار تورم و هم برای رشد تولید برداشته شده که برخی می‌خواهند این اقدامات شنیده نشود. شما مطالبه مردم، فرهیختگان و صاحب نظران را انتقال دهید و این اشکالی ندارد. شاید کسی به من رای نداده باشد و من را قبول نداشته باشد ولی شرط حرف زدن این نیست که من را قبول نداشته باشد بلکه باید حرفش را بزند و رسانه ملی هم باید حرف‌های مختلف را منتقل کند اما از طرفی اقدامات انجام شده تبیین شود. کار ما  در دولت و شما در رسانه ملی باز کردن گره‌های ذهنی است تا تبدیل نشود به یک مساله دیگری و مشکلی درست نکند. ممکن است رادیو خارجی و رسانه دشمن با عملکرد نامناسب گره ایجاد کند ولی مهم برای ما و شما این است که این گره‌ها را باز کنیم و اجازه ندهیم گره ایجاد شود به خصوص در نسل جوان.

  •  

او همچنین با حضور در استودیو شبکه خبر اظهار کرد:

رسانه نقش مهمی در تبیین خواسته‌های مردم برای دولتمردان وهمچنین انتقال دیدگاه مسئولان و دولتمردان برای مردم دارند و در واقه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند.

وی با بیان اینکه رئیس صداوسیما اعلام کرده که رسانه ملی 160 شهید داشته است گفت: 

این شهدا مربوط به اوایل دورن انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حرم است. ما اخبار دوران دفاع مقدس را مرهون زحمات اهالی رسانه هستیم. اگر آن تلاش‌ها نبود نسل ما با تلاش های دوران دفاع مقدس آشنا نبود.

او با اشاره به اهمیت نقش رسانه ملی در تبیین و تنویر افکار عمومی گفت:

جهاد تبیین وظیفه همه است اما رسانه ملی نقش مهمی در جهاد تبیین داشته و در مرکز فرهنگی، فرهنگ ساز و فکرساز کشور قرار دارد. رسانه ملی در برابر جریان سازی دشمن و ارائه سبک زندگی اسلامی و ایرانی نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه دولت در میدان اقدام و عمل است و تبیین این اقدامات بر عهده رسانه‌هاست گفت:

ممکن است به این اقدامات هم نقدی وارد باشد. ما به هیچ عنوان کسی که نقد می‌کند را بی ‌شناسنامه و بی‌هویت نمی‌دانیم بلکه معتقدیم باید حرف منتقد را شنید. دولت گوش شنوا دارد و ما حتما نظرات منتقدان را نعمت می‌دانیم البته همه در بیان نقد باید انصاف داشته باشند. دولت باید نقدپذیر باشد و رسانه‌ها هم نظرات مختلف را منتقل کنند و هم عملکرد دولت را تبیین کنند.

  •  

سیدابراهیم رئیسی در پخش زنده برنامه سیمای خانواده شبکه ۱ نیز اظهار کرد:

خانواده نهادی کوچک اما بسیار اثرگذار است. محور خانواده هم عبارت است از محبت و دلدادگی و همکاری و هم‌یاری با یکدیگر. ماموریت دولت و صداوسیما مشترک است و ما باید برای تقویت نهاد خانواده تلاش کنیم. ما باید برای تشکیل خانواده و تقویت فضای فرزندآوری، ترویج سبک زندگی اسلامی ایرانی، زیست عفیفانه، زندگی خانواده‌ها همراه با رفاه و آرامش تلاش کنیم تا خانواده محل تربیت نیروی کارآمدی برای فردای کشور باشد. در دولت ماموریت ما این است که خانواده ها دغدغه نداشته باشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان