مهدی مقدری از حضور در شورای شهر اصفهان منع شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 14:14

مهدی مقدری از حضور در شورای شهر اصفهان منع شد

شماره: 8317
Aa Aa

این عضو شورای شهر اصفهان به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی به حبس تعزیری و ممنوعیت حضور در شورای شهر اصفهان محکوم شده است.

با حکم دادگاه تجدید نظر استان اصفهان؛
مهدی مقدری از حضور در شورای شهر اصفهان منع شد

مهدی مقدری، عضو شورای شهر اصفهان با حکم دادگاه تجدید نظر استان اصفهان و به اتهام "تبلیغ علیه نظام" و "تشویش اذهان عمومی" به حبس تعزیری و ممنوعیت حضور در شورای شهر اصفهان محکوم شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، دادگاه تجدیدنظر، مهدی مقدری را به "یک سال حبس تعزیری" و "دو سال انفصال از شورای شهر" اصفهان و "دو سال ممنوعیت حضور در احزاب" و "دو سال ممنوعیت فعالیت در فضای مجازی" محکوم کرده است.

یکی از اتهامات مقدری حمایت از مهدی حاجتی، عضو زندانی شورای شهر شیراز عنوان شده است.

پیش تر، حاجتی پس از حمایت از یک خانواده بهایی بازداشت شده در شیراز دستگیر و به دو سال زندان و یکسال تبعید به یکی از شهرهای خارج از استان فارس محکوم شد.

از دیگر دلایل صدور حکم برای مقدری حمایت از علی‌اصغر غروی، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران و مسئول دفتر این حزب در شهر اصفهان و اعتراض به نحوه برخورد با تجمع صنفی معلمان ذکر شده است.

حکم بدوی این عضو شورای شهر اصفهان در تیرماه صادر شده بود.

پس از صدور حکم اولیه دادگاه، مقدری در صفحه توییتر خود نوشت که دلیل شکایت‌ها از سوی ستاد امر به معروف اصفهان، "انتشار فهرست دریافت‌های نقدی نهادهای انقلابی، مذهبی و مدنی در دوره شهرداری اصولگرایان"، "اعتراض به واگذاری معدن موته به حوزه علمیه اصفهان"، "نصب مجسمه کاوه آهنگر" و "موضوع دوچرخه‌سواری زنان" بوده و حکم دادگاه را "هزینه شفافیت" خوانده بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان