مکان حادثه در سایت نطنز محتوی مواد هسته‌ای نبوده است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 14:10

مکان حادثه در سایت نطنز محتوی مواد هسته‌ای نبوده است

شماره: 10484
Aa Aa

در بیانیه آژانس امده سایت نطنز تحت پادمان‌های آژانس قرار دارد و در آن، راستی‌آزمایی‌های پادمانی، نظارت‌ها و راستی‌آزمایی‌هایِ ذیلِ برجام انجام می‌شوند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید کرد؛
مکان حادثه در سایت نطنز محتوی مواد هسته‌ای نبوده است

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره حادثه آتش‌سوزی در یکی از سوله‌های در حال تکمیل سایت هسته‌ای نطنز بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، متن ترجمه‌شده این بیانیه به شرح زیر است:

«ایران، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از آتش‌سوزی بامداد پنجشنبه در یکی از ساختمان‌های سایت غنی‌سازی نطنز مطلع کرده است.

ایران همچنین اطلاع داد که این آتش‌سوزی به سرعت مهار شد و هیچ مواد هسته‌ای یا دیگر مواد رادیواکتیو در آن ساختمان وجود نداشته است.

ایران گفته که دلیل حادثه هنوز مشخص نیست و اضافه کرده که این سانحه هیچ تلفات یا آلودگی رادیواکتیو نداشته است.

سایت نطنز تحت پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار دارد و در آن، راستی‌آزمایی‌های پادمانی و نظارت‌ها و راستی‌آزمایی‌هایِ ذیلِ برجام انجام می‌شوند.

آژانس می‌تواند تأیید کند که در زمان سانحه هیچ‌یک از بازرسان پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در آنجا حاضر نبوده‌اند و اینکه این مکان، محتوی مواد هسته‌ای نبوده است.

آژانس با مقام‌های مربوطه ایران در تماس بوده تا تأیید کند که این حادثه هیچ اثری روی فعالیت‌های راستی‌آزمایی این نهاد بین‌المللی که انتظار می‌رود همانند گذشته ادامه یابند نداشته باشند. بازرس‌های آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در سایت نطنز حضور منظم دارند.»

 

منبع| انتخاب

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان