نامه اعتراضی ۱۱۶ نفر از اساتید دانشگاه به حسن روحانی | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 10:57

نامه اعتراضی ۱۱۶ نفر از اساتید دانشگاه به حسن روحانی

شماره: 7392
Aa Aa

در این نامه آمده که ترکیب هیات بررسی سیل تمامی ظرفیت علمی و پژوهشی ایران و به خصوص توانمندی علمی مناطق سیل زده را نمایندگی نمی‌کند.

اعتراض هیات علمی دانشگاه شهید چمران به روحانی؛
نامه اعتراضی ۱۱۶ نفر از اساتید دانشگاه به حسن روحانی

۱۱۶ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، مدعی شدند ترکیب هیات بررسی سیل، تمامی ظرفیت علمی و پژوهشی کشور و به خصوص توانمندی علمی مناطق سیل زده را نمایندگی نمی‌کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، متن این نامه به شرح زیر است:

«به نام خدا

جناب آقای دکتر حسن روحانی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

سلام علیکم

احتراما، اقدام شایسته حضرت عالی در تعیین هیاتی برای بررسی همه جانبه سیلاب‌های اخیر در چندین استان کشور، با استقبال همگان روبه رو شده و امید است، نتایج حاصل از تحقیقات آن هیات محترم، گره گشای چالش‌های گسترده و نگران کننده ناشی از سیل‌های اخیر باشد؛ ولی ما اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز، در راستای وظایف حرفه‌ای خود و در ارتباط با هیات مذکور، نکاتی را به استحضار می‌رسانیم:

۱- امیدواریم، اقدام مناسب جناب عالی در اعتماد به دانشگاه و دانشگاهیان، محدود به ارزیابی رخدادهای این چنینی، پس از وقوع آن‌ها نگردد؛ لذا انتظار آن است که باور به ضرورت حضور دانشگاهیان در پیش، حین و پس از اجرای تمامی فعالیت‌ها تسری یابد و تنها در این صورت است که زمینه لازم برای رشد و بالندگی دانشگاه از سویی و ارتقای کیفی امور اجرایی از سوی دیگر، تامین می‌شود.

۲- یکی از اشکالاتی که در مدیریت کشور مشاهده می‌شود، اتکا به رویکرد تمرکزگرایی یا مرکزگرایی است که متاسفانه همواره کشور را از بسیاری از سرمایه‌های انسانی خود، محروم کرده است و با تاسف، ترکیب انتخاب هیات بررسی سیل نیز همین نکته را به اذهان متبادر می‌کند.

۳- مرکزگرایی مفرط در حوزه علم هرگز قابل تحمل نیست؛ بنابراین خواهشمند است، دانایی و علم را - که ذاتا امری همگانی و جهانی است - مقید به مرکزنشینی نکنید. این امری است که متاسفانه نحوه چینش کارگروه محققان منتصب، شائبه آن را ایجاد کرده است؛ لذا درخواست می‌شود، کاری نکنید که استادان دانشگاه به این نتیجه برسند که برای آن که بخواهند، دانش و تجربه علمی خود را در معرض استفاده عموم قرار دهند، باید حتماً  مفتخر به زیست در مرکز و تهران باشند.

از سویی، بایسته است به اطلاع برسانیم که ما اعضای هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز - که از بدو شروع این سیل ویرانگر در کنار مسوولان استانی و مردم شریف رنج دیده استان بوده و درحد توان خود به کاهش آلام و مشکلات مردم کمک کرده‌ایم- اعلام می‌داریم که کماکان با میل و رغبت، همکاری‌مان را ادامه خواهیم داد؛ ولی در اینجا اعتراض خود را به ترکیب هیات مذکور که اکثریت قریب به اتفاق آن به‌جز یک نفر از دانشگاه‌های مستقر در تهران انتخاب شده‌اند اعلام می‌داریم.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان