نام 4 شهروند ایرانی به فهرست تحریم های آمریکا اضافه شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 18:03

نام 4 شهروند ایرانی به فهرست تحریم های آمریکا اضافه شد

شماره: 14718
Aa Aa

اواخر تیرماه سال جاری وزارت دادگستری آمریکایی از خنثی‌سازی تلاش عوامل اطلاعاتی ایران برای ربودن یکی از مخالفان حکومت ایران خبر داده بود.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام شد؛
نام 4 شهروند ایرانی به فهرست تحریم های آمریکا اضافه شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که نام 4 شهروند ایرانی به فهرست اشخاص تحت تحریم دفتر کنترل دارایی‌های خارجی (اوفک) که از نهادهای زیرمجموعه این وزارخانه به شمار می‌رود، اضافه شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شده است این 4 شهروند ایرانی عضو یک شبکه اطلاعاتی بوده و در صدد انجام عملیات اطلاعاتی علیه مخالفان حکومت ایران در خاک آمریکا بوده‌اند.

پیش‌تر و اواخر تیرماه سال جاری وزارت دادگستری آمریکایی از خنثی‌سازی تلاش عوامل اطلاعاتی ایران برای ربودن یکی از مخالفان حکومت ایران خبر داده بود.

علیرضا شاهواروقی فراهانی، محمود خاضعین، کیا صادقی و امید نوری، افرادی هستند که بنا بر اعلام وزارت خزانه‌داری آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

  • سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به اقدام خزانه داری آمریکا در قرار دادن نام چهار شهروند این کشور در فهرست تحریم های آمریکا در توئیتر نوشت:

متأسفانه مقامات فعلی آمریکا مسیر شکست‌خورده دولت قبلی را طی میکنند. حاميان و كاسبان تحريم در آمريكا جعبه ابزار تحريمی خود را در اثر مقاومت حداكثری ايران خالی ديده اند و اين بار با توسل به سناريوهای هالیوودی تلاش دارند حيات برگرفته از فضای تحريمی را براي خود زنده نگه دارند. واشنگتن بداند راهی جز ترک اعتیاد تحریمی خود و استفاده از ادبیات و رفتار محترمانه در قبال تهران ندارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان