ناوچه کنارک ایران به اشتباه هدف حمله موشکی قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 7:40

ناوچه کنارک ایران به اشتباه هدف حمله موشکی قرار گرفت

شماره: 9939
Aa Aa

ناوچه کنارک مامور انتقال هدف و تست موشک کروز بوده و به دلیل نداشتن فاصله کافی مورد اصابت ناوچه موشک شلیک شده جماران قرار گرفته است.

در حین تمرین دریایی شناورهای ارتش ایران؛
ناوچه کنارک ایران به اشتباه هدف حمله موشکی قرار گرفت

ناوچه کنارک نیروی دریایی ارتش ایران توسط ناوچه جماران به اشتباه مورد هدف قرار گرفت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، ناوچه کنارک مامور انتقال هدف در محدوده آتش و تست موشک کروز بوده است و پس از انجام ماموریت خود به دلیل نداشتن فاصله کافی از هدف، مورد اصابت موشک شلیک شده از ناوچه جماران قرار گرفته است.

به گزارش اسپادانا خبر، ناو جماران، اولین ناوشکن ساخت ایران در کلاس موج است که در سال ۱۳۸۸ تحویل نیروی‌دریایی ارتش شد. در این شناور از نمونه‌های راداری پیشرفته، سامانه‌های پدافندی و موشکی ازجمله موشک‌های سطح‌به‌هوا و اژدر انداز استفاده شده و همچنین در کنار این تجهیزات، ناو جماران اولین ناوشکن ایرانی است که به باند فرود هلی‌کوپتر مجهز شده است.

ناو جماران بیش از ۹۰ متر طول، بیش از ۱۰ متر عرض، بیش از ۱۲۰۰ تن وزن، برد عملیاتی حدود ۳ هزار کیلومتر و سرعتی در حدود ۳۰ گره دریایی، ۵۶ کیلومتر بر ساعت و حدود ۱۴۰ خدمه هدایت و کنترل می‌شود.

ناو کنارک نیز با ۴۷ متر طول، ۸.۵ متر عرض و ۴۴۷ تن وزن و آبخور ۲.۹ متر قابلیت حمل بار و نفرات را دارد. علاوه بر این در زمینه تجهیزات رزمی نیز این کلاس از یک قبضه توپ ۲۰ میلیمتری برخوردار است و همچنین ۴ لانچر موشک کروز ضدکشتی نور نیز برای شلیک علیه اهداف سطحی بر روی آن نصب شده است.

این ناو با شماره بدنه ۱۴۰۳ ازجمله شناورهای پشتیبانی کلاس هندیجان است که پیش از انقلاب و در زمان رژیم پهلوی از کشور هلند خریداری شد.

قابلیت مین‌ریزی و حمل لانچر پهپاد از دیگر ویژگی‌های این کلاس است که باعث شده از آنها برای ماموریت‌های گشت دریایی و شناسایی نیز استفاده شود.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی بندرعباس اعلام کرده که بعدازظهر روز گذشته در حین انجام تمرین دریایی توسط تعدادی از شناورهای نیروی دریایی ارتش، شناور پشتیبانی سبک کنارک دچار حادثه شده که تا کنون شهادت یک نفر محرز و تعدادی نیز مجروح شده‌اند.

ابعاد حادثه در دست بررسی دقیق کارشناسان فنی است. این روابط عمومی اعلام اخبار تکمیلی را به بعد موکول کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر نیز به ایرنا گفته  گفت: ۱۲ نفر از حادثه دیدگان ناو کنارک در بیمارستان امام علی (ع) چابهار بستری هستند.

مهران امینی‌فرد اظهار داشت:

در مجموع ۱۶ نفر به بیمارستان امام علی (ع) انتقال یافتند که یک نفر فوتی، سه نفر سرپایی درمان، ۲ نفر در مراقبت های ویژه و یک نفر جراحی و ۱۲ نفر تاکنون بستری هستند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان