نخست‌وزیر بریتانیا توافق برکسیت را امضا کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 19:01

نخست‌وزیر بریتانیا توافق برکسیت را امضا کرد

شماره: 9156
Aa Aa

جانسون گفته اکنون می‌توانیم امور را به عنوان یک کشور آنهم با یک دولت متمرکز پیش ببریم و برای خلق فرصتهای بیشتر در پادشاهی درخشانمان تلاش کنیم.

خواست مردم بریتانیا در همه‌پرسی ۲۰۱۶ عملی شد؛
نخست‌وزیر بریتانیا توافق برکسیت را امضا کرد

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا توافق برکسیت را امضا کرد. به این ترتیب روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا آغاز خواهد شد.

او در زمان امضای این توافقنامه گفت:

لحظۀ امضاء، لحظه‌ای خارق‌العاده است و به این ترتیب سالها بحث و جدل پایان می‌یابد و خواست مردم که در همه‌پرسی ۲۰۱۶ میلادی اعلام شد، عملی می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او افزود:

«اکنون می‌توانیم امور را به عنوان یک کشور آنهم با یک دولت متمرکز پیش ببریم و برای ارائه خدمات بهتر، خلق فرصتهای بیشتر و رونق بخشیدن به پتانسیل‌ها در هر گوشه از پادشاهی درخشانمان تلاش کنیم در حالی که همزمان رابطه‌ای جدید و محکم را با اتحادیه اروپا به عنوان یک دوست و با حاکمیتی برابر ایجاد خواهیم کرد.»

با امضای این توافقنامه راه برای تصویب آن در پارلمان اروپا هموار شد.

متن این توافق در بروکسل به امضای شارل میشل، رئیس شورای اتحادیه اروپا و اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون این اتحادیه رسیده است.

شارل میشل در پیامی توییتری اعلام کرد:

«همه چیز به اجبار تغییر خواهد کرد اما دوستی ما همچنان باقی خواهد ماند. ما فصل جدیدی از رابطه را به عنوان دو متحد آغاز می‌کنیم.»

در دورۀ گذار که تا پایان سال جاری میلادی ادامه خواهد داشت هر دو طرف مذاکرات مربوط به تجارت آزاد و دوجانبه را برگزار می‌کنند و اگرچه در تمام این دوران، بریتانیا دیگر عضوی از اتحادیه اروپا نیست اما همچنان از قوانین این اتحادیه تبعیت خواهد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان