نسرین ستوده به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 11 ارديبهشت 1403 - 17:56

نسرین ستوده به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد

شماره: 11233
Aa Aa

نسرين ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر از ۲۱ مردادماه دست به اعتصاب غذا زده و به نظر می رسد همين موضوع او را راهی بيمارستان كرده است.

رضا خندان در توييتر خبر داد؛
نسرین ستوده به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد

رضا خندان، همسر نسرين ستوده در حساب كاربری خویش در توييتر نوشت:

«از بند زنان تماس گرفتند و گفتند كه نسرين حالش وخيم‌تر شده و به ‌خاطر مشكل قلبی به بيمارستان طالقانی اعزام شد. ما تو راه بيمارستانيم.»

قريب به ۴۰ روز از اعتصاب غذای نسرين ستوده می گذرد. نسرين ستوده، حقوقدان و فعال حقوق بشر از ۲۱ مردادماه دست به اعتصاب غذا زده و به نظر می رسد همين موضوع و شرايط نامساعد جسمی، او را راهی بيمارستان كرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از روزنامه اعتماد، روز دوشنبه ۱۵ ارديبهشت‌ماه 99 سازمان عفو بين‌الملل درپی شيوع گسترده ويروس كرونا، خواستار آزادی بی قيد و شرط زندانيان سياسی و عقيدتی در سراسر جهان و ازجمله اعمال اين شرايط برای نسرين ستوده در ايران شد.

هفتم مردادماه، رضا خندان، همسر ستوده اعلام كرد كه دادستاني تهران تمام حساب‌های بانكی نسرين ستوده را مسدود كرده است.

او در فيس‌بوک نوشت كه علت توقيف حساب‌های بانكی همسرش برای او مشخص نيست و مراجعاتی كه به اداره حقوقی بانك پاسارگاد، دادسرای اوين و دادستانی داشته نيز منتج به نتيجه‌ای مشخص نشده است. او اين اقدام را رفتاری در راستای فشار آوردن به خانواده زندانيان در شرايط نامساعد اقتصادی توصيف كرده ‌بود. روندی كه به‌ويژه مردادماه امسال و درپی بازداشت مهراوه، دختر نسرين ستوده و رضا خندان نمايان شد.

نسرين ستوده كه خرداد ماه 97 بازداشت شده به ‌دليل اتهام‌هایی از جمله «تبانی عليه امنيت كشور»، «نشر اكاذيب»، «تشويش اذهان عمومی» و «اهانت به مقام‌های حكومت» به ۳۳ سال حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محكوم شده كه البته ۱۲ سال از آن اجرا می شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان