نعمت انتخابات منحصر به ایران است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 22:03

نعمت انتخابات منحصر به ایران است

شماره: 24667
Aa Aa

 وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران  گفته چطور برخی از نادانان، جاهلان، مغرضان و معاندان تلاش می‌کنند که مردم را از این نعمت تعیین سرنوشت خودشان دور کنند؟ این بزرگترین خیانت و خواست آمریکا، اسرائیل، گروهای تروریستی و سلطنت طلبان است.

امروز نقطه تلاقی رژیم کوثر با رژیم تکاثر است؛
نعمت انتخابات منحصر به ایران است

احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در نشست با جمعی از نمایندگان اقشار استان اصفهان گفت:

انتخاباتی که دو هفته دیگر به برگزاری آن باقی مانده یک انتخابات تعیین کننده و مهم است.

 به گزارش اسپادانا خبر و به نقل مهر، او اظهار داشت:

انتخابات در طول انقلاب اسلامی به شکل نعمت جاریه جریان داشته است که البته گاهی از اهمیت آن برخی از خود ما غافل می‌شویم.

وی با بیان اینکه مجلس تبلور قدرت ملت در تعیین سرنوشت کشور است خاطرنشان کرد:

یکی از دعواهای بزرگ در دوره مشروطه که مجلس را به توپ بستند همین بود اما در انقلاب عظیم ما یکی از مهمترین مسائل این بوده است که مجلس منبعث از رأی مردم است.

او با اشاره به اینکه امام راحل فرمودند میزان رأی ملت است تصریح کرد:

این جمله حضرت امام نشان دهنده اهمیت نظر مردم در عمق مسائل دینی ما است و یا در کلام رهبر معظم انقلاب که بارها فرمودند انتخابات نمایشی نیست رأی حقیقی است. نعمت انتخابات منحصر به این کشور است زیرا در سایر نقاط دیگر جهان رأی دست احزاب است که مردم نقشی ندارند یا به دست کارتل‌های اقتصادی است و یا اصلاً سیستم آنان لابی است به طوری که بتوانند از مسیر فشار گروه خاص میزان رأی را تعیین کنید. کجا است انتخاباتی که مانند ایران اسلامی رأی مستقیم توسط تک تک افراد ملت داده می‌شود و رهبر آن کشور یک رأی دارند و فردی در دور ترین نقاط روستایی نیز با یک رأی فرد مورد نظر خود را انتخابات می‌کنند؟

وزیر کشور با بیان اینکه انتخابات حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان است ابراز داشت:

تک تک افراد در کشور ما حق رأی دارند؛ انقلاب اسلامی یک نظامی است که بر اساس رأی مردم شکل گرفته و در طول این ۴۵ سال یک روز حتی در اوج جنگ و ترورهایی که می‌شد انتخابات ما عقب نیافتاد.

وحیدی با بیان اینکه انتخابات مهمترین اتفاقات و از برترین امتیازات ما است اظهار داشت:

انتخابات ما همواره با سلامت و امنیت بوده است که البته این جزو تکالیف ما است که رهبر معظم انقلاب نیز برآن تاکید داشته‌اند. نعمت بزرگ انتخابات را چطور می‌توان نادیده گرفت و چطور برخی از نادانان، جاهلان، مغرضان و معاندان تلاش می‌کنند که مردم را از این نعمت تعیین سرنوشت خودشان دور کنند؟ این بزرگترین خیانت است. باید از این دستاورد دفاع کرد و برای حفظ آن هر چه پرشورتر و قوی‌تر در انتخابات حضور پیدا کنید. این تحلیل بسیار غیرعادلانه است که مردم در انتخابات شرکت نکنند و این تحلیل و خواست آمریکا، اسرائیل، گروهای تروریستی و سلطنت طلبان است.

وی با بیان اینکه نقش آفرین صحنه انتخابات مردم است خاطرنشان کرد:

انتخابات محل بازی گروه‌های سیاسی نیست بلکه گروه‌ها باید از مردم برای مشارکت مردم دعوت و تلاش کنند.‌

او با تاکید بر اینکه انتخابات محل حضور مردم است تصریح کرد:

گروه‌ها و احزاب باید در انتخابات حضور یابند زیرا گروه یا حزبی که انتخابات را تحریم کند خود دچار شکست می‌شود. انتخابات محل ظهور و بروز انتخاب بهترین‌ها است اگر حزبی نخواست شرکت کند باید بداند خود به خود منزوی می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخابات محل حضور تشکل‌های سیاسی است خاطرنشان کرد:

بنا بر آمار شورای نگهبان نزدیک به ۱۵ هزار نفر برای انتخابات ثبت نام کردند که از این تعداد فقط یک هزار و یکصد نفر استاد دانشگاه و نزدیک به ۴۰۰ نفر قاضی و تعداد قابل توجهی روحانیون بودند.

او با تاکید بر اهمیت انتخابات پیش‌رو اظهار داشت:

امروز نقطه تلاقی رژیم کوثر با رژیم تکاثر است؛ رژیم کوثر روز به روز بالنده‌تر و زاینده‌تر با پاکی، صفا و با اعتقاد عمیق به ارزش‌ها در برابر رژیم بین المللی تکاثر است که جز ظلم و ثروت اندوزی چیزی نیست.

وحیدی با اشاره به جنگ غزه و وضعیت فلسطین نیز گفت:

نزدیک به ۳۰ هزار زن، کودک، نوجوان و مرد بی گناه در عرض ۱۲۰ روز توسط رژیم فاسد بین المللی شهید شدند و روزانه بیش از یکصد نفر شهید می‌شوند اما جهان دم بر نمی‌آورد شرم بر رژیم‌ها و لعنت خدا و رسول خدا بر این رژیم‌ها که در کنار رژیم صهیونیستی ایستادند. جبهه کوثر به محوریت جمهوری اسلامی است همه می‌دانند و روشن است که در برابر رژیم جنایتکار قرار دارد و باید جبهه کوثر را تقویت کنیم اگر نه در جبهه مقابل هستیم. شرکت در انتخابات و انتخاب یک مجلس قوی به نفع کدام جبهه است؟ نکند خود را در جبهه دیگری تعریف کنیم؟ مسؤولیت خواص نیز همین است اما ممکن است برخی حواسشان نباشد که این جبهه را باید تقویت کرد که مظاهر دفاع همه‌جانبه از فلسطین و اعتراض به همه کسانی است که در جبهه دفاع ننگین از دشمن هستند.

وحیدی با اشاره به اینکه استان اصفهان ۲۴ هزار شهید و ۵۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و بالغ بر پنج هزار هنرمند و ۲۰۰ رشته صنایع دستی دارد خاطرنشان کرد:

این‌ها گوشه‌ای از ظرفیت این استان بزرگ است و البته انتظار به طور طبیعی این است که اصفهان پرافتخار ما، دیار شهیدان خرازی و کاظمی حتماً در حوزه انتخابات در رأس باشد که حق این مردم است.

وی با تاکید بر اینکه باید در بین مردم بود اظهار داشت:

دولت کارهای بزرگی کرده است و از هفته دولت تا دوره منتهی به ۲۲ بهمن سال جاری ۳۳ هزار پروژه با هزینه‌ای بالغ بر ۶۲۸ هزار میلیارد تومان افتتاح کرده که این‌ها همه به لطف خدا است هرچند در اطلاع رسانی دستاوردهای این دولت قوی عمل نشده است.

وی با بیان اینکه در حوزه نفت در منتهی به سه‌ماهه ۲۵ درصد رشد داشتیم تصریح کرد:

بدترین گناه این است که مردم را مأیوس کنیم و یاس از لشکریان شیطان است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان