نماز جمعه ناموس و امنیت را حفظ می کند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 21:05

نماز جمعه ناموس و امنیت را حفظ می کند

شماره: 14250
Aa Aa

بعد از رسول اکرم(ص) مبانی و شرایط نماز جمعه را بهم ریختند اما امام خمینی (ره) بر اساس فقه اهل بیت نماز جمعه را در جایگاه اصلی اش قرار داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی؛
 نماز جمعه ناموس و امنیت را حفظ می کند

سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با رئیس و کارکنان شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی گفت:

بعد از رسول اکرم(ص) مبانی و شرایط نماز جمعه را بهم ریختند زیرا شرایط نماز جمعه مبتنی بر ولایت الله است و از طریق پیامبر اسلام(صلوات الله علیه)، امام معصوم (علیه السلام) و نایب خاص و عام آنها تجهیز بشود و خطیب نماز جمعه هم باید مصالح اسلام و مسلمین را برای مخاطب تبیین کند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

در طول تاریخ با توجه به اینکه مبنا بر پیروی از ظلمه بوده طبعاً روی فقیه شان هم تاثیر داشته است و دیگر نمی توان انتظار داشت که امام جمعه، قاضی یا مسئولین دیگر که یک پادشاه ستمگر آنها را منصوب می کند، مصالح مسلمین و اسلام را بگوید بلکه مصالح سیستم را بیان می کند و یک آسیب جدی قرنها بر جایگاه نماز جمعه وارد آمده است. امام خمینی (ره) بر اساس فقه اهل بیت نماز جمعه را در جایگاه اصلی اش قرار داد. امروز را با ۱۴۰۰ سال قبل از جهت شیوه های تبلیغاتی و تکنیک های تبلیغاتی مقایسه کنید، اصلا قابل قیاس نیست، دنیا مجهز شده است. این در حالی است که همه راه‌ها دستشان است چون برای آنها دروغ گفتن، تهمت زدن، مکر و حیله مشکلی ندارد، حالا این تجهیزات تبلیغاتی  به صورت فنی و تکنیک پیشرفته بدون هیج حد و مرزی فعال است اما نماز جمعه پاسخگوی همه ی این مکرها و حیله ها است. چه کسی است که در پای نماز جمعه آیت الله دستغیب، آیت الله اشرفی اصفهانی، آیت الله مدنی و از این نمونه ها بنشنید و اصلاح نشود، دلش اگر سنگ باشد نرم می شود. چرا آیت الله صدوقی و آیت الله  مدنی و آیت الله قاضی طباطبایی در نمازجمعه ترور می شوند؟ چرا هر جایی که بتوانند حذف فیزیکی می کنند؟ چون دشمن هم به همین نتیجه رسیده است. از قبل هم که دست ما خالی هست یعنی یه رضاخان بی سواد را به نوکری می گیرند و همه علما را می کشد و منزوی و شکنجه می کند، درب حوزه های علمیه را می بندد، اگر شما تصور کنید که انگلیس لعنت الله علیه  و در کشورهای دیگر استکباراین کارها را نمی کردند و ما برای هر نمازجمعه یه علامه مطهری می داشتیم و هر نماز جمعه را یک فردی چون آیت الله مطهری اداره کند این جامعه در ایمان موج می زند. دشمن کاملاً حواسش جمع است هر جا که بتواند می کشد و ادعای حقوق بشر، دموکراسی و آزادی می کند، کارش همین است. حالا چه می خواهد توسط منافقین ۱۷ هزار ترور از بهترین مردم، چه به وسیله جنگ هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲۰۰ هزار نفر، چه در جنگ با داعش باشد فرقی نمی کند. کار دشمن همین است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان