نیاز به احیای جهاد سازندگی داریم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 15:09

نیاز به احیای جهاد سازندگی داریم

شماره: 15077
Aa Aa

او با بیان این که حرکت دولت بر‌اساس آمایش سرزمینی و عدالت‌محور است گفته قاچاق و واردات بی‌رویه از موانع عمده تولید است و آن را نمی‌پذیریم.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
نیاز به احیای جهاد سازندگی داریم

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نشست با نخبگان استان کهگیلویه و بویراحمد‌ با بیان اینکه موانع تولید باید شناسایی و برطرف شوند اظهار داشت:

ما در دولت بنا داریم حرکتمان بر‌اساس آمایش سرزمینی و عدالت‌محور باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی افزود:

موانع تولید باید شناسایی و برطرف شوند صحبت از رونق تولید بدون برداشتن موانع تولید امکان‌پذیر نیست. ‌تحول باید مبتنی بر نظریه علمی باشد و این مهم در دانشگاه و مراکز علمی اتفاق می‌افتد. استاندار و مسئولان به ارتباط با دانشگاه توجه کنند و پروژه‌های علمی دانشگاه واگذار شود.

وی تصریح کرد:

من از فرهیختگان و اساتید دانشگاه می‌خواهم که مطالعات علمی شما مبنای کار شود تا بتوانیم از روزمرگی عبور کنیم و عدالت را اجرا کنیم و تقسیم ظرفیت ها در کشور بر اساس آماری سرزمینی با تکیه بر مطالب دقیق و بومی باشد. رفع مشکل بیکاری از مسائل اساسی است که با احیای ظرفیت‌های موجود می‌تواند شکل بگیرد. موانع تولید باید دقیق شناسایی شود و صحبت از رونق تولید بدون رفع موانع امکان‌پذیر نیست.

رئیسی با بیان اینکه قاچاق و واردات بی‌رویه یکی از موانع عمده تولید است و این موضوع را دیگر نمی‌پذیریم یادآور شد:

اگر اقتصاد روستا را فعال کنیم شاهد مهاجرت از روستا به شهر و حاشیه‌نشینی نخواهیم بود و اگر اقتصاد روستا فعال شود شاهد تولید روزافزون خواهیم بود. باید زیرساخت‌های روستا مهیا شود و برای تحقق این مهم نیاز به احیای جهاد سازندگی داریم و این موضوع در دستور کار دولت می‌باشد. مرور زمان نشان داد با ادغام جهاد و کشاورزی امر جهاد مغفول مانده است.

وی بر استفاده از ظرفیت بانوان تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است هر جا به مردم توجه شده‌است و مردم در امور مشارکت داشته‌اند شاهد توفیق و انجام امور به صورت موفق بوده‌ایم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان