هر گونه حضور نظامی بیگانه در دریای خزر ممنوع است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 22:26

هر گونه حضور نظامی بیگانه در دریای خزر ممنوع است

شماره: 18353
Aa Aa

رئیس جمهور ایران با بیان این که تحریکات آمریکا و ناتو عامل شکل‌گیری درگیری‌ها دراوکراین بوده گفته باید نسبت به گسترش نفوذ ناتو در جهان فعال بود.

ابراهیم رئیسی در دیدار وزیر خارجه روسیه؛
هر گونه حضور نظامی بیگانه در دریای خزر ممنوع است

وزیر امور خارجه روسیه با سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، سرگئی لاوروف که به دعوت حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه وارد تهران شده با سید ابراهیم رئیسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

سید ابراهیم رئیسی دیدارها و گفتگوهای مستمر روسا و مقامات ایران و روسیه را نشانه اراده جدی دو کشور برای شکل دادن به دوران جدیدی از همکاری‌های راهبردی سودمند برای دو ملت از جمله در حوزه اقتصادی دانست:

تقویت همکاری‌ها و هماهنگی‌ها، راهکار موثری برای مقابله با تحریم و یکجانبه‌گرایی اقتصادی آمریکا علیه کشورهای مستقل است.

وی پس از گزارش مبسوط وزیرخارجه روسیه از آخرین وضعیت میدانی در اوکراین با تأکید بر اهمیت پایان یافتن هر چه سریع‌تر این جنگ و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کمک به یافتن راه‌حل دیپلماتیک در این رابطه افزود:

تردیدی نیست که تحریکات آمریکا و ناتو عامل شکل‌گیری این درگیری‌ها بوده است و لذا باید نسبت به تلاش‌هایی که برای گسترش نفوذ ناتو در هر یک از مناطق جهان از جمله در غرب آسیا، قفقاز و آسیای مرکزی صورت می‌گیرد فعال بود.

او با تأکید بر اهمیت همکاری کشورهای همسایه در حوزه دریای خزر بر ممنوعیت هر گونه حضور نظامی بیگانه در این منطقه و به ویژه وضعیت استثنایی سواحل جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

اسپوتنیک نیز نوشته است:
سرگی لاوروف در دیدار با رئیس جمهور ایران گفت:
رئیس جمهور پوتین از من خواست تا صمیمانه ترین سلام ها و بهترین آرزوها را برسانم. او همچنین در انتظار دیدار های جدید با شماست.

وزیر خارجه روسیه بیان داشت:

تمامی کشورهای که سیاست خودخواهانه آمریکا و متحدانش را حس کرده اند باید روابط اقتصادی خود را دوباره تنظیم کنند تا به غرب وابسته نباشند. ما اکنون یک زندگی فعال داریم: هم در داخل کشور و هم در دستور کار بین المللی. رئیس جمهور روسیه هر روز جلسات متعددی در مورد تطبیق حوزه های اقتصادی، اجتماعی، بانکی و مالی با واقعیت هایی که اکنون در نتیجه سیاست تهاجمی و خودخواهانه غرب در حال ظهور است برگزار می کند. به موازات آن همه کشورهایی که نفوذ منفی خط خودخواهانه آمریکا و متحدانش را روی خود حس می کنند نیاز عینی به تنظیم مجدد روابط اقتصادی به گونه ای وجود دارد که به هوس ها و هوسرانی های غربی وابسته نباشند. همه این موضوعات در دستور کار روزانه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قرار دارد.

 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان