همه کارکنان نفتکش ایران به قید وثیقه آزاد شدند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 10:38

همه کارکنان نفتکش ایران به قید وثیقه آزاد شدند

شماره: 8078
Aa Aa

پلیس جبل الطارق گفته که همه کارکنان تحت شرایطی آزاد شده اند اما تحقیقات ادامه دارد و نفتکش ایرانی همچنان در توقیف دولت جبل الطارق باقی می ماند.

در بیانیه پلیس جبل الطارق اعلام شد؛
همه کارکنان نفتکش ایران به قید وثیقه آزاد شدند

رسانه ها گزارش دادند که پلیس جبل الطارق همه کارکنان نفتکش «گریس ۱» متعلق به ایران را بدون ایراد اتهام و به قید وثیقه آزاد کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، پلیس جبل الطارق در بیانیه ای گفت که همه کارکنان تحت شرایطی به قید وثیقه آزاد شده اند اما تحقیقات ادامه دارد و نفتکش ایرانی همچنان در توقیف دولت جبل الطارق باقی می ماند.

روز جمعه پلیس محلی جبل الطارق دو ناخدای نفتکش ایرانی توقیف شده در این منطقه را به اتهام نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه بازداشت کرد.

پلیس جبل الطارق اسناد و سیستم های الکترونیکی این نفتکش را نیز ضبط و همچنین یکی از خدمه این نفتکش را نیز دستگیر کرده بود.

رسانه‌های غربی ۱۳ تیرماه جاری خبر توقیف نفتکش گریس ۱ حامل نفت ایران را اعلام کردند و مدعی شدند این کشتی به علت نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه توقیف شده است.

روزنامه «جبل‌الطارق کرانیکل» با انتشار یک رشته توئیت از قول «مایکل لاماس» دادستان کل جبل الطارق اعلام کرد دیوان عالی این منطقه توقیف این نفتکش را تا ۱۹ ژوئیه (۲۸ تیر) تمدید کرده است.

مقام‌های ایرانی با تکذیب ادعای انگلیس اعلام کردند که سوریه مقصد این نفتکش نبوده و بندر بنی یاس ظرفیت پهلوگیری این شناور عظیم را ندارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان