وارث بدهی برجای مانده دولت هستیم | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 16 ارديبهشت 1403 - 21:26

وارث بدهی برجای مانده دولت هستیم

شماره: 14821
Aa Aa

هیچ مشکل حل‌نشدنی در ایران وجود ندارد| نظام پیمانکاری نیازمند یک تجدید نظر جدی است و نباید اجازه داد به هیچ عنوان حق کارگران ضایع شود.

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران؛
وارث بدهی برجای مانده دولت هستیم

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران جمعه‌شب در پایان سفر یک‌روزه به استان خراسان جنوبی و در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت:

متأسفانه دولت بدهی‌های زیادی به دستگاه‌های مختلف دارد و ما وارث این بدهی برجای مانده هستیم اما پایبند بودن به تعهدات و پرداخت مطالبات پیمانکارانی را که با دولت کارکرده‌اند ضروری می‌دانیم و دولت اولین جایی است که باید نسبت به تعهدات و پیمان‌هایی که منعقد می‌کند پایبند باشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:
هرگز تعهدات را نقض یا کمرنگ نکنید که این کار نه شرعی است و نه اخلاقی.

او با اشاره به مشکلات کارگران پیمانی که در بازدید از معدن زغال سنگ طبس مطرح شد گفت:

نظام پیمانکاری در کشور نیازمند یک تجدید نظر جدی است و نباید اجازه دهیم به هیچ عنوان حق کارگران ضایع شود. نظام پیمانکاری باید در ارتباط با کارگر کاملا عادلانه تعریف شود و از جمله مواردی که باید پیوست عدالت داشته باشد ارتباط کارگر و کارفرما است و ما باید نسبت به کارگران احترام و توجه جدی قائل باشیم.

رئیس‌جمهور ادامه داد:

باید برای استان‌هایی همانند خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان که جاذبه‌های لازم برای سرمایه‌گذاری را ندارند جاذبه‌های خاص تعریف کنیم تا سرمایه‌گذاران نسبت به فعالیت در این استان‌ها تشویق شوند.

رئیسی با بیان این که معتقدم هیچ مشکل حل‌نشدنی در کشور وجود ندارد گفت:

از وقتی که به دستگاه اجرایی وارد شده‌ام نسبت به این موضوع بیشتر اعتقاد پیدا می‌کنم و به‌شدت باور دارم که تمام مشکلات به دست جوانان و مردم با ایمان ایران حل‌شدنی است و هر چقدر اتکا به خداوند و اعتماد به داشته‌های خودمان بیشتر می‌شود راه‌های بیشتری پیش روی‌مان گشوده می‌شود. آمریکا و غربی‌ها تاکنون هیچ گرهی از مشکلات ملت‌ها باز نکرده‌اند و باز هم باز نخواهند کرد همچنان که ۲۰ سال مردم شریف افغانستان را به بدبختی کشاندند و جز قتل و کشتار هیچ ارمغانی برای این مردم نداشتند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان