وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی ایران تحریم شدند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 9:46

وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی ایران تحریم شدند

شماره: 11253
Aa Aa

پمپئو گفته اقدامات ما هشداری است مبنی بر اینکه هرکس تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را نقض کند در معرض تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد.

با اعلام وزیر امور خارجه آمریکا؛
وزارت دفاع و سازمان انرژی اتمی ایران تحریم شدند

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست خبری مشترک با وزرای خزانه‌داری و دفاع این کشور از وضع تحریم‌ها علیه ایران به‌موجب فرمان اجرایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، مایک پامپئو اعلام کرد که در اولین گام برای اجرای فرمان جدید دونالد ترامپ، دولت آمریکا وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران و سازمان صنایع دفاع ایران را تحریم می‌کند.
وی اعلام کرد:

«اقدامات امروز ما هشداری است مبنی بر اینکه هرکس تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را نقض کند در معرض تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد.»

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز با طرح این ادعا که برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران ثبات و امنیت جهان را به خطر می‌اندازد اظهار داشت:

«امروز وزارت خزانه‌داری آمریکا نهادهایی که از برنامه‌ موشکی و هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند و همچنین مقامات ارشدی توسعه برنامه‌های هسته‌ای و موشکی ایران تحت نظر آنها انجام می‌شود را تحریم می‌کند.»

وزیر خزانه‌داری آمریکا سپس از قرار گرفتن نام «سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران» و همچنین «مجتمع صنعتی ماموت» و «گروه صنعتی شهید همت» که به گفته وی در برنامه موشکی ایران نقش دارند، خبر داد.

الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا نیز از تحریم 5 دانشمند هسته‌ای ایرانی ''برای فراهم کردن و کمک‌رسانی در برنامه توسعه هسته‌ای ایران'' خبر داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان