پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نگیرید | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 27 ارديبهشت 1403 - 2:11

پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نگیرید

شماره: 13666
Aa Aa

او گفته آنچه که میراث امام است جمهوری اسلامی است نه حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی یعنی مردم باید حاکمان خود را انتخاب کنند.

سید حسن خمینی عنوان کرد؛
پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نگیرید

سید حسن خمینی در سمینار بین المللی امام خمینی و دنیای معاصر گفت:

انقلاب در روزگاری که شاه را سایه خدا می دانستند و شاه، میهن و خدا در امتداد هم قرار می گرفتند میخی بر تابوت سلطنت زد. انقلاب جامعه را غربال کرد و قراردادهایی که به باطل تنظیم شده بود را شکست. این آیه شریفه تمام آنچه بود در دهه اول انقلاب گذشت: وَنُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

آنچه که میراث امام است جمهوری اسلامی است نه حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی یعنی مردم باید حاکمان خود را انتخاب کنند. با رهبر معظم انقلاب صحبت می کردم ایشان تعبیری داشتند. ایشان گفتند، «یکی از نکاتی که همیشه امام در جلسات خصوصی به ما می گفتند این بود که می گفتند هر کاری می کنید مراقب باشید بتوانید صادقانه با مردم در میان بگذارید». پشت درهای بسته برای مردم تصمیم نگیرید. هر چه هست را باید بتوانید به مردم بگویید. عدالت الزاما به معنای عدالت اقتصادی و تساوی نیست که مارکسیست ها مطرح می کردند. عدالت سیاسی هم نیست، عدالت فرهنگی هم نیست، عدالت فرصت ها هم هست. هیچکسی بر دیگری ترجیح ندارد. به تعبیر عامیانه این طور نیست که یکی از بقیه مساوی تر باشد.

سید حسن خمینی ادامه داد:

آسایش جهان از گلوی تفنگ ها بیرون نمی آید.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان