پلیس ما کسی را با گلوله نکشت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:15

پلیس ما کسی را با گلوله نکشت

شماره: 21444
Aa Aa

امیرعبداللهیان، وزیر خارجه جمهوری اسلامی در پاسخ به سؤال کریستین امانپور، خبرنگار سی‌ان‌ان در رابطه با "آزار و اذیت برخی زنان در دوران حبس در ایران" گفته چنین ادعاهای بی‌پایه و اساسی در رسانه‌ها و فضای مجازی زیاد گفته می‌شود.

زنان ایران همه آزادی‌های لازم را دارند؛
پلیس ما کسی را با گلوله نکشت

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ای با کریستین امانپور، خبرنگار سی‌ان‌ان اظهار داشت:

«زنان در ایران همه آزادی‌های لازم را دارند».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

«پلیس ما کسی را با گلوله نکشت».

امیرعبداللهیان همچنین گزارش‌های این شبکه تلویزیونی درباره تجاوزهای جنسی به بازداشت‌شدگان اعتراضات در ایران را «جهت‌دار و نادرست» خواند.

امیرعبداللهیان کشته شدن مهسا امینی را با کشته شدن شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله سربازان اسرائیلی مقایسه کرد و پرسید:

«چه کسی از او دفاع کرد؟ نتیجه چه بود؟ چرا نگذاشتند موضوع در شورای امنیت مطرح شود؟»

او در پاسخ به سوالی در رابطه با دستگیر شدگان طی ناآرامی‌های ماه‌های اخیر عنوان کرد:

در تظاهرات مسالمت‌آمیز در پاییز هیچ‌کسی دستگیر نشد اما در تظاهراتی که به خشونت کشیده شد افرادی که برخی از آن‌ها از خارج وارد شده بودند و با استفاده از سلاح، ماموران امنیتی را به قتل می‌رسانند دستگیر شدند. شما می‌دانید که مقام معظم رهبری عفو عمومی صادر کرد و تمام کسانی که زندانی بودند - به استثناء کسانی که مرتکب قتل شده بودند و یا شاکی داشتند - آزاد شدند.

امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در رابطه با ادعاهای مطرح شده در خصوص "آزار و اذیت برخی زنان در دوران حبس در ایران" گفت:

من نمی‌توانم ماجرای این خانم ایرانی را تایید کنم. چنین ادعاهای بی‌پایه و اساسی در رسانه‌ها و فضای مجازی زیاد گفته می‌شود.

کریستیان امان‌پور، خبرنگار سی‌ان‌ان مدعی شد که این "ادعاها بی‌پایه و اساس نبوده و سی‌ان‌ان در گفت‌وگویی این اطلاعات را به دست آورده است".

 امیرعبداللهیان در پاسخ به این ادعا اظهار کرد:

خیلی اوقات ما دیده‌ایم که سی‌.ان‌.ان گزارشات هدف‌دار و نادرست کار کنند.

حسین امیرعبداللهیان در پاسخ به سوالی در رابطه با ارتباط ایران و آژانس انرژی اتمی گفت:

ما نقشه راهی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داریم.  دو مرتبه طی هفته‌های اخیر آقای آپارو، معاون آقای گروسی به ایران آمد و ما گفت‌وگوهای سازنده و مؤثر داشتیم. من همچنین آقای گروسی را دعوت کردم تا به زودی به ایران بیاید. ارتباط ما با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مسیر درست و طبیعی قرار دارد. ما از طریق میانجی‌ها به آمریکا گفته‌ایم که ما در مسیر حصول توافق قرار داریم اما اگر مجلس ایران قانون جدیدی اتخاذ کند، آنوقت باید مطابق با مصوبه مجلس عمل کنیم. پس پنجره توافق همچنان باز است اما برای همیشه باز نخواهد ماند. طرف آمریکایی از طریق کانال‌های دیپلماتیک پیام‌های مثبتی برای ما ارسال کرده است اما در اظهارات‌شان دربرابر رسانه‌ها اظهارات فریبنده‌ای را بیان می‌کنند که کاملا با حرف‌های‌شان تفاوت دارد. من خود به عنوان وزیر خارجه ایران گاهی اوقات دچار تردید می‌شوم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان