پکن روایتی سوسیالیستی از قرآن و انجیل ارائه می دهد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 5:46

پکن روایتی سوسیالیستی از قرآن و انجیل ارائه می دهد

شماره: 8894
Aa Aa

 قرار شده نسخه‌های جدید کتب مذهبی، حاوی مطالبی مغایر با عقاید و نظرات حزب کمونیست نبوده و بخش‌های نامطلوب از نو نگاشته شوند.

یک سیستم مذهبی با خصوصیات چینی ساخته می شود؛
پکن روایتی سوسیالیستی از قرآن و انجیل ارائه می دهد

خبرگزاری کاتولیکی آلمان به نقل از پورتال اینترنتی "دیلی میل" از بازنویسی و بررسی قرآن و انجیل در چین خبر داد.

وبسایت این نشریه انگلیسی از قول یک مقام ارشد چینی می‌نویسد قرار شده نسخه‌های جدید کتب مذهبی، حاوی مطالبی مغایر با عقاید و نظرات حزب کمونیست نباشند. به گفته این مقام، بخش‌هایی که در اداره سانسور، نامطلوب تشخیص داده شوند، تغییر کرده و از نو نگاشته خواهند شد.

به گزارش اسپادانا خبر، ظاهرا موضوع به دستوری باز می‌گردد که حزب کمونیست چین در ماه نوامبر برای ارزیابی جامع از کتب مذهبی کلاسیک با هدف بازنگری در محتواهای مغایر با پیشرفت‌های زمانه داده است. این دستور البته هیچ نامی از قرآن یا انجیل به عنوان کتب مقدس مسلمانان و مسیحیان نمی‌آورد.

روزنامه فرانسوی "فیگارو" نیز در همین زمینه می‌نویسد مقامات مذهبی باید با رعایت دستور شی جینپینگ، دبیرکل حزب کمونیست و رئیس جمهور چین، ایدئولوژی مذاهب مختلف را در تطابق با "ارزش‌های بنیادین سوسیالیسم" و "ضرورت‌های زمانه" تبیین و تفسیر کنند.

در واقع از متولیان ادیان خواسته شده که "یک سیستم مذهبی با خصوصیات چینی" بسازند و با ارزیابی دوباره و بازنویسی کتب مذهبی، جلوی "افکار افراطی" و "اندیشه‌های بدعت‌آمیز" در  کشور را بگیرند.

این خبر در حالی منتشرشده که چین به خاطر نوع رفتار با اقلیت مسلمان اویغور و سرکوب این گروه، تحت انتقادهای شدید بین‌المللی قرار دارد. کارشناسان سازمان ملل می‌گویند دستکم یک میلیون مسلمان در اردوگاه‌هایی واقع در سین کیانگ در غرب چین نگاهداری و شستشوی مغزی می‌شوند.

چین می‌گوید این اردوگاه‌ها برای مقابله با تروریسم و بازآموزی افراد ساخته شده‌اند اما "اتحادیه بین‌المللی خبرنگاران تحقیقی" مدارکی ارائه کرده که نشان می‌دهد اویغورها در این مراکز مورد تنبیه قرار می‌گیرند و مجبور به ابراز ندامت و اعتراف علیه خود می‌شوند.

سفیر چین در بریتانیا، چنین اخباری را جعلی خوانده است.  

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان