چپ و راست ما را تحریم می‌کنند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 15 ارديبهشت 1403 - 20:16

چپ و راست ما را تحریم می‌کنند

شماره: 20692
Aa Aa

ما در شرایط بدی به سر می‌بریم و به دلیل برخوردهایی که با اغتشاشگران صورت گرفت چپ و راست اروپایی‌ها ما را تحریم می‌کنند| واقعیت بالا رفتن قیمت دلار اقدامات هدایت شده از اطراف کشور ماست.

نسل جوان ما برای خود آینده‌ای نمی‌بیند؛
چپ و راست ما را تحریم می‌کنند

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی ایران گفت:

یکی از آثار ناآرامی‌ها خروج سرمایه از کشور است و خروج سرمایه بر افزایش قیمت ارز اثر می‌گذارد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت و گو با جماران افزود:

حقیقت این است که ما در شرایط بدی به سر می‌بریم. از سویی تحریم‌های اقتصادی و از سوی دیگر فشارهای دیگر و افزایش افزوده شدن تحریم‌های اروپایی‌ها را شاهد هستیم. به دلیل اغتشاشات اخیر در کشور و برخوردهایی که با اغتشاشگران صورت گرفت چپ و راست اروپایی‌ها ما را تحریم می‌کنند و تحریم‌ها و برخوردهای آنها، موجب می‌شود که فشارهای مضاعفی بر کشور ما وارد شود. علاوه بر این اینکه مذاکرات برجام متوقف شد و به نتیجه نرسید فضا را به نحوی غیرقابل تحمل کرده به این معنا که از لحاظ روانی هم فشارها را مضاعف کرده است. همه این‌ها دست به دست هم داده و روی نرخ تورم، ارز و کالاها اثر گذاشته است البته بالا رفتن قیمت دلار واقعیت کف بازار نیست بلکه واقعیت اقدامات هدایت شده و حساب شده از اطراف کشور ماست. سلیمانیه، هرات، دبی و استانبول مجموعاً در قیمت دلار تأثیرگذار هستند. از عوامل دیگر قماری است که در عرصه ارز صورت می‌گیرد و به آن «ارز فردایی» می‌گویند، بدون اینکه ارز مبادله شود، در روز تعطیل قیمت را بالا می‌برند، معلوم است که این‌ها اقداماتی مبنی بر فشار هر چه بیشتر است. فضای روانی را به گونه‌ای می‌آفریند که نرخ ارز به صورت غیرواقعی افزایش کند تا بتوانند اثر آن را بر روی شورشی که ایجاد می‌کنند، مشاهده کنند. به نظر می‌آید باید کاری کنیم که فشارهایی که وارد می‌شود از ناحیه افکاری عمومی خنثی شود و اگر خنثی نشود این گونه آثار به وجود می‌آید.

وی اظهار داشت:

متأسفانه نسل جوان ما در شرایطی است که برای خود آینده‌ای نمی‌بیند. باید افراد تأثیرگذار خصوصا شخصیت‌هایی که مورد توجه نسل جوان هستند برای جوانان مایه دلگرمی باشند و امید دهند. اگر بنا باشد خدای نکرده نسل جوان ما به همین شکل ناامید باقی بماند به صورت منفی در آینده کشور تأثیرگذار خواهد بود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان