کره شمالی در حال بررسی تعلیق مذاکرات با واشنگتن است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 13:46

کره شمالی در حال بررسی تعلیق مذاکرات با واشنگتن است

شماره: 7094
Aa Aa

این دیپلمات تأکید کرده که رهبر این کشور به زودی در اظهاراتی رسمی تصمیم کره شمالی پس از شکست نشست هانوی را اعلام خواهد کرد.

معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد؛
کره شمالی در حال بررسی تعلیق مذاکرات با واشنگتن است

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از روسیا الیوم، کره شمالی اعلام کرد که مذاکرات با آمریکا درباره خلع سلاح هسته ای را به حالت تعلیق در می آورد.

«چون سوی هوی» معاون وزیر خارجه کره شمالی اعلام کرد که کشورش در حال بررسی تعلیق مذاکرات با واشنگتن درباره خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ است و کسانی که مذاکرات را به شکست کشاندند را مسئول کامل این اتفاق دانست.

چوی در کنفرانس مطبوعاتی در پیونگ یانگ با حضور نمایندگان سفارتخانه های خارجی و روزنامه نگاران خارجی گفت:« هیچ قصدی مبنی بر این نداریم که در عرصه درخواست های آمریکا امتیازی بدهیم. به هیچ عنوان امتیاز نمی دهیم.همچنین هیچ تمایلی هم نداریم که این گونه مذاکرات را برگزار کنیم.»

وی افزود: آمریکایی ها برای منافع سیاسی شان شور و شوق داشتند و هیچ تمایل صادقانه ای برای  محقق کردن نتیجه ای ندارند.»

معاون وزیر خارجه کره شمالی در ادامه گفت: کره شمالی در جریان نشست سران دو کشور در هانوی پیشنهادهای واقعی ارائه کرد اما طرف آمریکایی بر افزودن این جمله به متن توافقنامه اصرار کرد:« می توان تحریم ها را افزایش داد و این حق نیز محفوظ می ماند که در صورتی که کره شمالی برنامه هسته ای خود را از سرگیرد تحریم ها از سر گرفته شود».

وی تصریح کرد: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در راستای پیچیده کردن فضا و انتشار احساسات دشمنانه و بی اعتمادی فعالیت کردند و این امر منجر به مانع تراشی در مسیر تلاش های سازنده ای شد که رهبران دو کشور از خود نشان دادند و نیز منجر به پایان نشست سران بدون هر گونه نتیجه ارزشمند شد.

این دیپلمات کره شمالی تأکید کرد که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی قصد دارد به زودی اظهاراتی رسمی بیان کند و تصمیم کشورش درباره تدابیر بعدی کره شمالی پس از شکست نشست هانوی را اعلام کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان