کشیش های پروتستان کتاب‌های هری‌ پاتر را سوزاندند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 17 ارديبهشت 1403 - 21:15

کشیش های پروتستان کتاب‌های هری‌ پاتر را سوزاندند

شماره: 7232
Aa Aa

بنیاد بهشت می گوید هدف از سوزاندن کتابها هشدار به خداپرستان در مورد تأثیر بد سحر و جادو و علم غیب بوده است

ما از کلام خدا اطاعت می کنیم؛
کشیش های پروتستان کتاب‌های هری‌ پاتر را سوزاندند

سه کشیش پروتستان در لهستان، عضو اتحادیه اروپا کتاب‌هایی را که از نظر آنها محتوایی ضد‌مذهبی داشته‌اند از جمله سری کتاب‌های “هری‌ پاتر” را سوزاندند.

به گزارش اسپادانا خبر، تصاویری از آتش زدن این کتاب‌ها در قصبه «مادر کلیسا» در شهر گدانسک، توسط یک بنیاد کاتولیک که از روش‌های غیرمتعارف برای فعالیت‌های مذهبی خود استفاده می‌کند در فیس‌بوک منتشر شده است.

گروه «اس ام اس از بنیاد بهشت» تصاویری را از سوزاندن کتابهایی که از دید اعضای این گروه «توهین به مقدسات» است بر صفحه فیس بوک خود منتشر کرد و نوشت: «ما از کلام خدا اطاعت می کنیم.»

این تصاویر با متونی از انجیل همراه است که سحر و جادو را تقبیح می‌کند. در این عکسها که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شوند، سه کشیش سبدی از کتاب و اشیاء دیگر از جمله یک نقاب آفریقایی را به کوره محوطه خارج از کلیسا می‌برند و یک کشیش و تعدادی از خادمان کلیسا نیز سوختن کتابها را تماشا می‌کنند. از دیگر اشیایی که سوزانده شده می‌توان به می توان به چتر «هلو کیتی»، یک تندیس مذهبی هندو، ماسک‌های چوبی آفریقایی، مجسمه‌های فیل و کتاب‌هایی درباره شخصیت‌شناسی و جادوگری به علاوه آثار جی کی رولینگ اشاره کرد.

بنیاد بهشت می گوید هدف از سوزاندن کتابها هشدار به خداپرستان در مورد تأثیر بد سحر و جادو و علم غیب است. گزارش‌ها حاکی از آن است که این بنیاد از مردم خواسته بود هر آنچه را که به «انرژی منفی» و «خرافات» ربط دارد به کلیسا بیاورند تا آتش زده شود.

کاربران فیس‌بوک این اقدام را محکوم کرده و آن را یادآور کتابسوزان نازی‌ها پیش از جنگ جهانی دوم دانسته‌اند.

مجموعه «هری پاتر» اثر نویسنده بریتانیایی «جی کی رولینگ» قصه نیک و بد است و بر ماجراجویی جادوگری جوان به نام «هری پاتر» که با جادوگر شر «لرد ولدمورت» می‌جنگد تمرکز می‌کند. از این مجموعه بیش از ۵۰۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رفته است. ز هری پاتر، یک مجموعه ۸ قسمتی سینمایی نیز ساخته شد که پنج قسمت آن در زمره پردرآمدترین فیلمهای تاریخ سینما جا گرفتند. خانم رولینگ در پاسخ به انتقادهایی که مذهبیون به این مجموعه دارند گفته که هری پاتر فرای تمام مذاهب است.»

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان