کناره گیری رئیس شورای نظامی انتقالی سودان | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 9:28

کناره گیری رئیس شورای نظامی انتقالی سودان

شماره: 7323
Aa Aa

کناره گیری ارتشبد عوض بن عوف به مذاق معترضان خوش نیامده و آنها خواهان تشکیل دولت مدنی برای مرحله گذار هستند.

بازرس کل ارتش به جای وزیر دفاع نشست؛
کناره گیری رئیس شورای نظامی انتقالی سودان

رئیس شورای نظامی انتقالی سودان، ارتشبد عوض بن عوف، کناره‌گیری خود از این پست و انتخاب ارتشبد عبدالفتاح برهان عبدالرحمان به جای خود را اعلام کرد. این اقدام در پی براندازی عمر البشیر انجام گرفت.

به گزارش اسپادانا خبر و  به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، عوض بن عوف در سخنرانی تلویزیونی گفت: من رئیس شورای نظامی انتقالی کناره‌گیری خود را از این پست اعلام کرده و فردی که به مهارت و شایستگی او برای این پست اطمینان دارم را برای ریاست این شورا تعیین می‌کنم. مطمئن هستم او این کشتی را به ساحل امن خواهد رساند.

وی افزود: بر این اساس بعد از رایزنی و مشورت برادر عبدالفتاح البرهان عبدالرحمان را به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی به جای خود تعیین می‌کنم. عبدالفتاح برهان بازرس کل ارتش است.

بن عوف همچنین در این سخنرانی اظهار کرد: همچنین برادر دکتر کمال عبدالمعروف الماحی بشیر را از پست معاونت رئیس شورای نظامی انتقالی برکنار کردم. او خود اصرار داشت این پست را ترک کند. عبدالمعروف رئیس ستاد ارتش است.

این گام بن عوف که در زمان عمر البشیر وزیر دفاع بود در پی براندازی البشیر از سوی ارتش و تشکیل شورای نظامی انتقالی به ریاست بن عوف صورت گرفت؛ گامی که به مذاق معترضان خوش نیامد و آنها خواهان تشکیل دولت مدنی برای مرحله گذار هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان