کیهان خواستار برگزاری رفراندوم برای پیگیری قضایی مسئولان ایران شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 22:28

کیهان خواستار برگزاری رفراندوم برای پیگیری قضایی مسئولان ایران شد

شماره: 13092
Aa Aa

در یادداشت کیهان آمده سؤال از رئیس‌جمهور حقوقدان این است که دو رفراندوم ۱۲ فروردین و قانون اساسی به اصل ۵۹ قانون اساسی چه ربطی دارد؟

در واکنش به پیشنهاد روحانی برای برگزاری رفراندوم؛
کیهان خواستار برگزاری رفراندوم برای پیگیری قضایی مسئولان ایران شد
روزنامه کیهان در یادداشتی با اشاره به پیشنهاد حسن روحانی، رئیس جمهور ایران برای برگزاری رفراندوم نوشته است:
اگر قرار است برای حل مشکلات اساسی کشور رفراندومی صورت بپذیرد اولین، منطقی‌ترین، عاقلانه‌ترین و قانونی‌ترین پرسش رفراندوم باید این سؤال از مردم باشد که آیا مسئولان ایجاد این مشکلات کمرشکن بعد از پایان مسئولیت باید تحت پیگرد قضایی قرار بگیرند یا نه؟ آیا جنابعالی مشکلاتی اساسی‌تر از مشکلات یاد شده می‌شناسید؟ و آیا برای رفراندوم مورد نظر خود پرسشی قانونی‌تر و منطقی‌تر از این پرسش سراغ دارید؟

به گزارش اسپادانا خبر، در ادامه یادداشت روحانی آمده است:

از جناب روحانی که خود را حقوقدان معرفی می‌فرمایند بسیار تعجب‌آور است که برای توضیح نظر خود به رفراندوم ۱۲ فروردین و رفراندوم قانون اساسی اشاره می‌کنند. حتماً فراموش نفرموده‌اند که این دو رفراندوم هنگامی انجام شد که اولاً هنوز نظام اسلامی و قانون اساسی شکل نگرفته بود. بنابراین تنها راه ممکن رفراندوم بود و ثانیاً پرسش آری یا نه درباره اساس نظام بود و مردم به تاسیس جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی آن آری یا نه می‌گفتند. اکنون سؤال از رئیس‌جمهور محترم و حقوقدان این است که این دو رفراندوم به رفراندومی که در اصل ۵۹ قانون اساسی آمده است چه ربطی دارد که به آن استناد فرموده‌اید؟

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان