یزدی: با بگیر و ببند و بازداشت نمی شود دختران جوان را تربیت کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 8:32

یزدی: با بگیر و ببند و بازداشت نمی شود دختران جوان را تربیت کرد

شماره: 7106
Aa Aa

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفته: به بهانه تحول در سبک زندگی نباید محتوای اصلی اسلام و متن قرآن کریم را فراموش کرد.

با ابراز گلایه از وضع نامناسب حجاب در جامعه؛
یزدی: با بگیر و ببند و بازداشت نمی شود دختران جوان را تربیت کرد

آیت‌الله ‘محمد یزدی’ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: تبلیغ چهره به چهره تأثیر بیشتری دارد و فقط با بگیروببند و زندانی کردن و بازداشت کردن دختران جوان، نمی‌شود آن‌ها را تربیت کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، آیت‌الله یزدی در دیدار رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به تحول ایجادشده در زندگی بشر این سؤال را مطرح کرد که آیا می‌بایست این احکام اسلام را منطبق با تفکر و شرایط جدید قرارداد یا تفکر جدید را به‌نوعی تنظیم کرد که با اصول و مقدسات اسلامی تطبیق پیدا کند؟

او بابیان اینکه اسلام برای همه زمان‌ها و انسان‌ها آمده است نه برای زمان خاصی گفت: درست است که امروزه نمی‌شود همانند ۷۰۰ سال پیش زندگی کرد اما جوهره مکتب اسلام از گذشته و حال و آینده هیچ تفاوت نمی‌کند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: تفکر انسان‌ها تحت تأثیر عوامل زمانی و مکانی تغییر می‌کند و انسان‌ها آن‌گونه زندگی می‌کنند که فکر می‌کنند اما به بهانه تحول در سبک زندگی نباید محتوای اصلی اسلام و متن قرآن کریم را فراموش کرد. متن قرآن، انسان‌ها را به صداقت، درستی و ارزش‌های اخلاقی دعوت می‌کند که این مؤلفه‌ها در همه زمان‌ها یکسان است.

آیت‌الله یزدی تأکید کرد: زمان زدگی و اشراف‌زادگی باعث می‌شود انسان از مسیر اصلی اسلام ناب غفلت کند.

او با ابراز گلایه از وضع نامناسب حجاب در جامعه و عرضه لباس‌ها و کالاهای ضد ارزشی،گفت: دشمنان به دنبال این هستند که سبک جدیدی از پوشش و رفت‌وآمد بانوان و دختران عرضه کنند و به‌تدریج به قداست قم آسیب برسانند.

رئیس جامعه مدرسین بابیان اینکه دختران جوان تحت تأثیر تبلیغات رسانه‌ها و مباحث تربیتی درون خانواده قرار می‌گیرند تقویت فعالیت‌های فرهنگی در حوزه خانواده را ضروری دانست.

آیت‌الله یزدی تأکید کرد: تبلیغ چهره به چهره تأثیر بیشتری دارد و فقط با بگیروببند و زندانی کردن و بازداشت کردن دختران جوان نمی‌شود آن‌ها را تربیت کرد. باید در درون خانواده کار فرهنگی انجام گیرد تا آسیب‌ها ریشه‌کن شود.

استاد حوزه علمیه قم بر لزوم نظارت بیشتر والدین بر رفتار فرزندان تأکید کرد و گفت: دشمن درصدد است از طریق فضای مجازی ارتباطات خانوادگی را آسیب بزند و ما باید سعی کنیم ارتباطات خانواده‌ها را بر اساس معارف اسلام تقویت کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان