یک حادثه نباید بهانه تضعیف پلیس ایران شود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 9:47

یک حادثه نباید بهانه تضعیف پلیس ایران شود

شماره: 11605
Aa Aa

رئیسی گفته دشمن در اتاق فکر خود سناریویی را طراحی می کند که با راه اندازی جنگ روانی مجموعه یک نیروی خدمتگزار را تضعیف کند.

رئیس قوه قضاییه ایران مطرح کرد؛
یک حادثه نباید بهانه تضعیف پلیس ایران شود

سیدابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه ایران در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت:

امروز مسأله «عدالت» از مهم ترین و محوری ترین مسائل جمهوری اسلامی به عنوان نظامی است که می تواند زمینه ساز ظهور و تشکیل حکومت مهدوی باشد و اجرای عدالت، هم در قانون اساسی و هم در سیره و سلوک امامین جامعه مورد تأکید قرار گرفته است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از قوه قضاییه، رئیسی با بیان این که همه اجزای حکومت و کارگزاران نظام ملزم به اجرای عدالت هستند، قوه قضاییه را پیشانی اجرای عدالت معرفی کرد و افزود:

همه همکاران دستگاه قضا باید بدانند که مأمور به اجرای عدالت هستند و هر اقدامی را باید با سنجه تحقق عدالت انجام دهیم. همان طور که حرارت و برودت هیچ مانعی را نمی شناسد و وارد خانه و کاشانه مردم می شود، عدالت هم باید وارد زندگی مردم شود و برای جامعه کاملاً ملموس باشد

رئیسی افزود: هر گونه تخلف در هر دستگاهی نسبت به هر کسی قابل تعقیب و پیگیری است و خود دستگاه ها هم تخطی از قانون را نمی پسندند و با آن برخورد می کنند ولی باید مراقب تحرکات دشمن باشیم که می خواهد با سوءاستفاده از یک حادثه که در گوشه ای رخ داده، جایگاه و هویت یک نهاد را به طور کامل مخدوش نماید. امروز دشمن در اتاق فکر خود سناریویی را طراحی می کند که با راه اندازی جنگ روانی و بزرگ نمایی نارسایی ها، مجموعه یک نیروی خدمتگزار و در میدان که مقتدرانه وظایف خود را انجام می دهد، تضعیف کند که باید با این حرکت هوشمندانه برخورد کرد.

رئیس دستگاه قضا حفظ حرمت افراد در اجرای عدالت را هم مورد تأکید قرار داد و متذکر شد:

برخی تحت عنوان مبارزه با فساد بدون این که رسیدگی و صحت و ثقم آن مشخص شود، اقدام به افشاگری می کنند در حالی که هر خبری الزاماً درست نیست و باید حتماً مورد تحقیق و بررسی قرار گیرد.

رئیسی با بیان این که «سوت زنی و اعلام فساد به تنهایی، اسمش مبارزه با فساد نیست»، مبارزه با فساد را در گرو اقدام و برخورد با زمینه های فساد و مفسدین دانست و از همگان خواست که گزارش های خودشان درباره مفاسد را برای بررسی و رسیدگی به دستگاه مسئول مبارزه با فساد یعنی دستگاه قضایی و مسئولان ذیربط ارائه دهد.

رئیس قوه قضاییه با تأکید بر برخورد قاطع دستگاه قضا با فساد اقتصادی تصریح کرد: فساد را باید اعلام کرد تا پیگیری شود اما این که کسی احساس مسئولیت کند و قبل از اثبات یک ادعا آبروی دیگران را ببرد کار درستی نیست و برای جامعه نیز آورده ای نخواهد داشت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان