یک خطیب جمعه در ایران از سیگار کشیدن خانم ها انتقاد کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 1:20

یک خطیب جمعه در ایران از سیگار کشیدن خانم ها انتقاد کرد

شماره: 7790
Aa Aa

امام جمعه کیش گفته: برخی خانم‌ها سیگار کشیدن را برای خودشان کلاس می‌دانند. عقل و منطق کجا رفته؟ مگر خودکشی کلاس گذاشتن است؟

سرو قلیان مگر کسب و کار است؟
یک خطیب جمعه در ایران از سیگار کشیدن خانم ها انتقاد کرد

امام جمعه کیش استعمال دخانیات را یکی از عوامل اصلی افزایش فشار خون در کشور عنوان کرد و گفت: فشار خون را باید جدی گرفت.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، احمد حسن زاده در خطبه‌های نماز جمعه به اهمیت کنترل فشار خون و حفظ سلامت جسمانی افراد پرداخت و گفت: فشار خون را جدی بگیرید. از نگاه دین هم موظف هستیم جان خود را حفظ کنیم، برخی از ما نسبت به جان خودمان هم بی‌خیال هستیم، جان یک نعمتی است که خدا به ما داده است این نعمت را باید حفظ کرد.

خطیب نماز جمعه کیش تصریح کرد: فشار خون در دنیا متهم اصلی سکته‌های قلبی و مغزی است. با یک کنترل خیلی کوتاه و با دقت می‌توانیم خودمان را از خطر نجات دهیم.

وی چهار عامل بی‌تحرکی، تغذیه ناسالم( به‌ویژه مصرف نمک و چربی)، استرس، استعمال دخانیات را از عوامل تشدیدکننده افزایش فشارخون در کشور عنوان کرد و افزود: استعمال دخانیات متأسفانه در حال گسترش در کشور است. سن مصرف سیگار در حال پایین آمدن است، گروه‌هایی که مصرف می‌کنند نیز در حال گسترش هستند.

حسن زاده ادامه داد: قبلاً خانم‌ها اهل سیگار نبودند اما امروز برخی خانم‌ها سیگار کشیدن را برای خودشان کلاس می‌دانند. از این کار تعجب می‌کنم. عقل و منطق کجا رفته؟ مگر خودکشی کلاس گذاشتن است؟ این نهایت بی‌کلاسی یک انسان است که خودش را از بین ببرد و بخواهد بگوید من یک فرد متمدن هستم، الله‌اکبر از این افکاری که امروز در ذهن برخی ورود کرده است.

وی افزود: به پدرها و مادرها توصیه می‌کنم که بچه‌ها را کنترل کنید، به جوانان و نوجوانان می‌گویم که مواظبت کنید و فریب نخورید، متأسفانه برخی مراکز به اسم کسب و کار دارند قلیان سرو می‌کنند، سرو قلیان مگر کسب و کار است؟ افرادی که این کار را انتخاب کرده‌اند از آن دور شوند، شغلی را انتخاب کنیم که به مردم ضرر نزند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان