یک فرمانده سپاه: معترضان به حضور حشد الشعبی ناآگاه یا وابسته اند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:59

یک فرمانده سپاه: معترضان به حضور حشد الشعبی ناآگاه یا وابسته اند

شماره: 7401
Aa Aa

علیرضا تنگسیری گفته: فرماندهان نیروهای حشد الشعبی در زمان جنگ در کنار ما و مقابل نیروهای بعثی جنگیده و در امدادرسانی نقش قابل توجهی داشته اند.

ارسال ۸ فروند شناور حشد الشعبی به خوزستان؛
یک فرمانده سپاه: معترضان به حضور حشد الشعبی ناآگاه یا وابسته اند

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: «۸ فروند شناور از سوی حشد الشعبی [بسیج مردمی عراق] در امدادرسانی‌ها به کمک ما ارسال شد.»

او افزود: «فرماندهان نیروهای حشد الشعبی در زمان جنگ تحمیلی در کنار ما و مقابل نیروهای بعثی جنگیدند. در امدادرسانی به سیل‌زده‌های استان خوزستان نیروهای حشدالشعبی نقش قابل توجهی داشتند و شناورهای آنان نیز قابل و کارآمد بود کسانی که نسبت به وجود نیروهای حشد الشعبی در خوزستان معترضند یا ناآگاه هستند یا وابسته به بیگانگان.»

پیش تر، علی ساری، نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی درباره حضور حشد الشعبی در ایران گفته بود نمی‌تواند در این خصوص اظهار نظر کند و بی اطلاع است.

حسین نقوی حسینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با ایلنا گفته بود:

«زمانی به عراق کمک کردیم و امروز متقابلاً به ما کمک می‌کنند؛ «عراق کشور همسایه ماست باید از حضور آمریکایی‌ها، فرانسوی‌ها و اروپایی‌ها ترسید نه عراقی‌ها که برای کمک می‌آیند.»

بر خلاف او، عبدالکریم حسین‌زاده، نماینده مجلس از نقده و نایب رئیس فراکسیون امید، حضور نیروهای خارجی در ایران را بدون مجوز دولت و مجلس نادیده گرفتن قانون اساسی خوانده است.

بهرام پارسایی، نماینده شیراز و عضو فراکسیون امید هم گفته که حضور نیروهای نظامی خارجی بدون رعایت قانون اساسی حتی برای امداد رسانی «قابل قبول نیست.»

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان