۲۱ هزار جلد کتاب با محتوای «خلیج عربی» در تهران کشف شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 23:40

۲۱ هزار جلد کتاب با محتوای «خلیج عربی» در تهران کشف شد

شماره: 21026
Aa Aa

در یک چاپخانه در محدوده شهرری کتاب‌های کمک آموزشی به زبان عربی و با درج عنوان مجعول خلیج عربی به قصد انتقال به عراق چاپ شده است.

رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران خبر داد؛
۲۱ هزار جلد کتاب با محتوای «خلیج عربی» در تهران کشف شد

پیام کاویانی، رئیس پلیس اطلاعات فرماندهی انتظامی تهران از کشف ۲۱ هزار جلد کتاب با عنوان جعلی «خلیج عربی» خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، او به ایسنا گفت:

مدتی قبل همکاران من در پلیس اطلاعات تهران بزرگ از طریق منابع خبری از فعالیت زیرزمینی یک چاپخانه در محدوده شهرری با خبر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند که در جریان آن مشخص شد که در این چاپخانه برخی از کتاب‌های غیرمجاز چاپ شده و به کشور عراق فرستاده می‌شود. در تحقیقات بعدی ماموران پلیس اطلاعات تهران بزرگ مشخص شد که در این چاپخانه کتاب‌های کمک آموزشی به زبان عربی و با درج عنوان مجعول خلیج عربی چاپ شده است. در همین راستا نیز هماهنگی برای انجام عملیات با مقام قضایی انجام شده و ماموران با حضور در محل این چاپخانه تعداد ۲۱ هزار جلد کتاب کمک آموزشی به زبان عربی که در آن از عبارت مجعول خلیج عربی استفاده شده بود را کشف و ضبط کردند.

کاویانی با بیان اینکه در این عملیات پنج نفر دستگیر شدند گفت:

چاپخانه نیز با حکم قضایی پلمب شد. افراد دستگیر شده نیز تحت بازجویی قرار گرفته که در جریان آن به جرم خود اقرار کردند. همچنین گفتند که قصد داشتند این کتاب ها را به کشور عراق ارسال کنند. همکاران من موفق شدند کل این شبکه را از مبدا یعنی جایی که طراحی شده، چاپ شده و همچنین شبکه انتقال به عراق را شناسایی کنند. این کتاب‌ها اولین محموله‌ای بود که قصد انتقال آن به عراق را داشتند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان