۴ ایرانی متهم به تلاش برای ربودن مسیح علی نژاد شدند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 11:29

۴ ایرانی متهم به تلاش برای ربودن مسیح علی نژاد شدند

شماره: 14073
Aa Aa

محمود خاضعین، علیرضا فراهانی، کیا صادقی، امید نوری و نیلوفر بهادری‌فر قصد داشته اند این روزنامه نگار را به زور دستگیر و او را به ایران منتقل کنند.

در کیفر خواست وزارت دادگستری آمریکا ادعا شد؛
۴ ایرانی متهم به تلاش برای ربودن مسیح علی نژاد شدند

وزارت دادگستری آمریکا ۴ ایرانی را متهم به تلاش برای ربودن یک روزنامه نگار ساکن نیویورک کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران، در کیفر خواست وزارت دادگستری آمریکا، دادستان‌ آمریکا ۴ ایرانی را متهم به تلاش برای ربودن یک روزنامه نگار ساکن نیویورک کرده است.

وزارت دادگستری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز مبنی بر تایید خبر تلاش برای ربودن این خبرنگار از طرف ایران از اظهارنظر در این مورد خودداری کرد.

آدری اشتراوس، دادستان آمریکا در نیویورک مدعی شد:

این چهار ایرانی قصد داشتند این روزنامه نگار را به زور دستگیر و او را به ایران منتقل کنند.

بنابر اعلام وزارت دادگستری آمریکا چهار نفر به اسامی محمود خاضعین، علیرضا فراهانی، کیا صادقی و امید نوری به برنامه ریزی برای ربودن مسیح علی‌نژاد ساکن بروکلین نیویورک متهم هستند. آنها در کنار نیلوفر بهادری‌فر به توطئه برای نقض تحریم‌ها، تخلف بانکی و پولشویی نیز متهم شده‌اند.

مقامات قضایی امریکا می گویند بهادری‌فر دهم تیرماه در کالیفرنیا دستگیر شده اما چهار نفر دیگر در ایران هستند. اتهام نیلوفر بهادری ارانه خدمات مالی به این افراد برای این توطئه اعلام شده است اما روز دوم ژوئیه با قرار وثیقه آزاد شده است. این تیم به رهبری علیرضا فراهانی در حال برنامه‌ریزی‌‌ برای ربودن علی‌نژاد از منزلش تا ساحل و یافتن قایق تندرو برای انتقال او به ونزوئلا بوده‌اند تا بعد مسیح علی‌نژا‌د را به ایران منتقل کنند. این افراد دست کم از ژوئن ۲۰۲۰ در حال طراحی برای ربودن مسیح علی‌نژاد و انتقال او به ایران از مسیر ونزوئلا بوده و در این مدت منزل مسیح علی‌نژاد و اطرافیان او را با تجهیزات عکس‌برداری و فیلمبرداری تحت نظر داشتند. براساس دادخواست صادره این چهار نفر قصد داشته اند با ربودن مسیح علی‌نژاد او را به ایران منتقل کنند تا در دادگاهی در ایران محاکمه شود. دادگستری آمریکا مدعی شده علیرضا فراهانی یک مقام اطلاعاتی ایران است که در ایران اقامت دارد و محمود خاضعین، کیا صادقی و امید نوری نیز از عوامل اطلاعاتی ایران هستند که در ایران زندگی و زیر نظر علیرضا فراهانی فعالیت می‌کنند.

مسیح علی‌نژاد ساعاتی پس از انتشار این خبر در پیامی توییتری از تلاش پلیس فدرال آمریکا، اف بی ای برای خنثی کردن توطئه ربودنش تشکر کرده است.

این خبر را نشریه پولیتیکو منتشر کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان