10 هکتار از نیزارهای تالاب انزلی طعمه حریق شدند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 7:27

10 هکتار از نیزارهای تالاب انزلی طعمه حریق شدند

شماره: 14674
Aa Aa

دادستان عمومی و انقلاب بندر انزلی حریق در تالاب انزلی را عمدی و با هدف گسترش تصرف اراضی خوانده و گفته ۲ نفر از عوامل آتش‌سوزی دستگیر شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان گیلان؛
10 هکتار از نیزارهای تالاب انزلی طعمه حریق شدند

دادستان عمومی و انقلاب بندر انزلی حریق در تالاب انزلی را عمدی و با هدف گسترش تصرف اراضی خواند و گفت:

۲ نفر از عوامل آتش‌سوزی دستگیر شدند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، کبر سبحانی اظهار داشت:

این دو نفر اکنون تحت نظر هستند تا اقدامات قانونی در مورد آن‌ها انجام شود. سودجویان که زمین آن‌ها در مجاورت تالاب است این نیزارها را آتش می‌زنند تا تصرفات خود را به سمت تالاب را افزایش دهند. آن ها از عمد اقدام به آتش‌افروزی کرده و اعلام می‌‌کنند سوزاندن خار و خاشاک سبب گسترش حریق شده که این ادعا بسیار کودکانه بوده و اقدام عامدانه آن‌ها سبب نابودی سرمایه‌های ملی شده است. 

صابر، مدیرکل مدیریت بحران استانداری استان گیلان نیز با بیان اینکه بین 7 تا 10 هکتار از نیزارهای تالاب انزلی تاکنون طعمه حریق شدند عنوان داشت:

به دلیل اینکه دسترسی به مناطقی که طعمه حریق شدند توسط نیروهای شهرستانی و استانی و به طور زمینی میسر نیست تلاش‌ها برای مهار آتش‌سوزی به صورت هوایی ادامه دارد.

وی گفت: برآورد دقیق پس از اطفای حریق مشخص می‌شود؛ مردم نگران نباشند چرا که تمام دستگاه‌ها پای‌کار هستند و یگان حفاظت از جنگل‌ها نیز امروز به ما پیوستند و در تلاش هستیم تا اتفاق بدتری رخ ندهد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان