«پوتین» مصوبه ایجاد منطقه آزاد اوراسیا و ایران را امضا کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 23:09

«پوتین» مصوبه ایجاد منطقه آزاد اوراسیا و ایران را امضا کرد

شماره: 18765
Aa Aa

سند تشکیل منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران که در ۱۴ مارس ۲۰۲۲ در تهران امضا شده بود هفته گذشته به تصویب دوما رسید.

پس از تصویب پروتکل توافق موقت در مجلس دوما؛
«پوتین» مصوبه ایجاد منطقه آزاد اوراسیا و ایران را امضا کرد

 

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در مسکو اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه مصوبه پروتکل ایجاد منطقه آزاد تجاری بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا را امضا کرد.

 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مهر، امضای این مصوبه توسط رئیس جمهور روسیه در حالی صورت می‌گیرد که مجلس دوما در نشست روز سه‌شنبه هفته گذشته پروتکل توافق موقت منتهی به تشکیل منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و ایران در تاریخ ۱۷ مه ۲۰۱۸ را تصویب کرد.

این سند در ۱۴ مارس ۲۰۲۲ در تهران امضا شد.

 

دستیار رسانه‌ای رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه «امضای توافقنامه تجارت آزاد با اوراسیا توسط پوتین» صحت ندارد گفت:

آنچه به امضای رئیس جمهور روسیه رسیده تمدید اجرای موافقت نامه تجارت ترجیحی فعلی است که از سال ۹۸ به اجرا درآمده بود. از آنجایی که موافقت نامه مذکور در آبان ماه سال جاری منقضی خواهد شد و مذاکرات انعقاد تفاهمنامه تجارت آزاد با اوراسیا هنوز ادامه دارد سران کشورهای عضو این اتحادیه به تمدید موافقت نامه تجارت ترجیحی اقدام کردند.

او گفته مذاکرات ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای عقد موافقت نامه تجارت آزاد هنوز به اتمام نرسیده و انتظار می رود که پس از حداقل انجام دو دور مذاکراتی طی ماه‌های آینده این مذاکرات به اتمام برسد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان