آثار ضرب و شتم در بدن برادران افکاری دیده می شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 20:44

آثار ضرب و شتم در بدن برادران افکاری دیده می شود

شماره: 11138
Aa Aa

در این نامه آمده از اینکه در قوه قضاییه به پرونده‌ی آنها رسیدگی دوباره شده و اظهارات آنها در مورد نحوه‌ی گرفتن اقرار بررسی شود هنوز مایوس نیستیم.

در نامه پدر و مادر برادران افکاری به رئیس دستگاه قضا؛
آثار ضرب و شتم در بدن برادران افکاری دیده می شود

پدر و مادر برادران افکاری که به اتهاماتی از جمله قتل به زندان و اعدام محکوم شده‌اند در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه ضمن تاکید بر ضرورت توجه به وضعیت حقوقی و نوع رفتار با فرزندانشان در زندان، تاکید کرده‌اند «از این که عدالت رعایت شود هنوز مایوس نیستیم».

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از انصاف نیوز، متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

برادران افکاری

 

ریاست محترم قوه قضاییه، با سلام، احتراما اینجانبان حسین افکاری و بهیه نامجو، پدر و مادر نوید، وحید و حبیب افکاری به‌عنوان تظلم خواهی به استحضار می‌رسانیم؛ شما یک پدر هستید و باید بتوانید درک کنید پدر و مادری که فرزندانشان در زندان و با احکان سنگین روبرو هستند و یکی از آنها زیر حکم اعدام است وقتی می‌شنوند که آنها را به انفرادی برده و مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند در چه وضعیت وخیم روحی روانی قرار خواهند گرفت.

این در حالی است که طبق قوانین جمهوری اسلامی و مقررات شرعی، زندان امانتی است نزد حکومت و سازمان زندان‌ها. حفظ سلامت و حرمت زندانی وظیفه‌ی این دستگاه‌هاست به‌حدی که بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در سخنان خود می‌گفت حتی اگر کسی به جرم قتل توسط او اثبات و محکوم به قصاص باشد و او را دارند برای اجرای حکم می‌برند، اگر ماموری به او اهانت کند باید اجرای حکم متوقف و مامور قصاص شود.

ریاست محترم قوه قضاییه، ما چگونه می‌توانیم این غم بزرگ را تحمل کنیم که فرزندانمان در چنین شرایطی به بازداشتگاه انفرادی برده شوند و مورد ضرب و شتم قرار بگیرند؟ هر چند ما از اینکه در قوه قضاییه رسیدگی مجددی به پرونده‌ی فرزندانمان بشود و اظهارات آنها در مورد بدرفتاری و نحوه‌ی گرفتن اقرار مورد توجه و بررسی قرار بگیرد و عدالت رعایت شود، هنوز مایوس نیستیم و تا زمان تعیین تکلیف امیدواریم که رعایت حقوق اولیه و انسانی آنها بشود. یکی از ابتدایی‌ترین حقوق آنها این است تا آثار ضرب و شتم در بدنشان هست، دستور بفرمایید آنها را به پزشکی قانونی اعزام کنند.

برادران افکاری

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان