آزادی بیان در ایران وضعیت بی نظیری دارد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 14:00

آزادی بیان در ایران وضعیت بی نظیری دارد

شماره: 12413
Aa Aa

نقدعلی گفته دانشجویان و اساتید آزادانه نظرات خودشان را بیان می‌کنند مشروط بر اینکه این نظرات خارج از چارچوب و خطوط قرمز نظام و کشور نباشد.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی؛
آزادی بیان در ایران وضعیت بی نظیری دارد

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت:

بسته شدن صفحه کاربری آقای ترامپ به دلیل آن بود که حرف کسی که هنوز ریاست جمهوری آمریکا را برعهده دارد به مذاق برخی افراد و عوامل پشت پرده خوش نیامده و بر همین اساس تصمیم به این محدودسازی گرفتند. بنابراین چنین اتفاقی نشان داد که دنیای غرب آنچه که غربی‌ها ادعا می‌کنند، نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از نتخاب، این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود:

ما در سال 88 با نگاه به حفظ امنیت کشور فعالیت اصحاب فتنه را در کشور محدود کردیم که اگر این اتفاق رخ نمی‌داد امنیت کشور در معرض تهدید قرار می‌گرفت ولی همین غربی‌ها به ما معترض شدند و حالا خودشان همین اقدام را انجام دادند. این اقدام اخیر توییتر مهر تاییدی بر همان اقدامات ما بود و صحت کار ما را آنان با این اقدام تایید کردند.

نقدعلی ادامه داد: آزادی بیان مادامی که قابل کنترل باشد و ضرری به منافع منابع قدرت و ثروت نزند مطلوب است و در واقع آزادی بیان یک ابزاری برای فریب مردم و افکار عمومی است و هر زمانی که احساس شود که آزادی بیان منافع صاحبان قدرت و ثروت را در معرض خطر قرار می‌دهد، سریعا با آن برخورد خواهند کرد. آزادی بیان یک بازیچه برای بازی دادن اذهان عمومی است.

نماینده خمینی شهر  گفت:

امروز ما شاهد اجرای آزادی بیان در سطح ایران هستیم و دانشجویان و اساتید آزادانه نظرات خودشان را بیان می‌کنند البته مشروط بر اینکه این نظرات خارج از چارچوب و خطوط قرمز نظام و کشور نباشد. مثل همین مساله هم در فضای مجازی کشور حاکم است. آزادی بیان در کشور ما وضعیت بی نظیری دارد البته نباید بحث آزادی بیان را با ولنگاری و بی‌قید و بندی اشتباه بگیریم. ما مخالف ولنگاری هستیم.

این نماینده مجلس گفت:

به طور کلی و مطلق نمی‌توانیم فیلترینگ را ناقض اصل آزادی بیان بدانیم چون معتقدان به فیلترینگ اصرار به رعایت اخلاق، شرع و عرف جامعه دارند که بعضا شبکه‌های اجتماعی با این اصول در تعارض هستند ولی ما در همین شبکه‌های اجتماعی می‌توانیم با رعایت خطوط قرمز نظام آزادانه نظرات و عقاید خودمان را مطرح کنیم. محدودیت نمی‌تواند یکسان باشد. همچنان که در یک خانواده محدودیت برای تمام اعضا یکسان نیست. پدر خانواده رمز کارت بانکی خودش را در اختیار فرزند خردسالش قرار نمی‌دهد هرچند که امکان دارد که همسر خانواده یا فرزند بالغ و بزرگتر خانواده این رمز بانکی را در اختیار داشته باشد چراکه امکان دارد آن کودک با پول خانواده برود شکلات بخرد و یا سرش کلاه بگذارند ولی بزرگ‌ترهای خانواده با آن کارت بانکی امور معیشتی خانواده را مدیریت می‌کنند. با توجه به همین مثال باید گفت که ورود مسئولان به شبکه‌های اجتماعی در راستای اهداف نظام است و اگر در این بین افرادی هستند که امروز مسئولیتی ندارند ولی در شبکه‌ها اجتماعی فعالیت می‌کنند به دلیل آن است که وابسته به نظام مدیریت جامعه هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان